Ojoj det har varit en lång helg med 4 dagar å 15 timmars pass. Tyvärr hinner man ju aldrig så långt som man hoppats.
Men först och främst var målsättningen att få den besiktningsklar. I andra hand var det att få klart inredningen.
Jag hade tid för besiktning på måndag kl 15. Kl 14.55 stog bilen fortfarande på pallbockar men lyckades ta mig dit 15.10 fast det är en körsträcka på 25min
Tyvärr hjälpte det inte då besiktningsgubben var av den surare sorten, att muta med en back öl funkade dåligt.
Fick leta ny tid och fick en dagen efter i en annan stad. Där gick det lite bättre med bara en tvåa. handbromsen hade bestämt sig för att inte ta på vänster bakhjul. Blir till att byta klossar.
Nåväl vad fick jag ordning på under helgen då? Jo avgasystemet med 4a! nya kattar på plats. Nya ratten med fungerande airbag och tuta på plats, var lite jobb med att byta splinsnavet i den.
Har designat klart mittkonsollen och plastat upp den. Tyvärr tar ju slipning och spackling evigheter. Eller så är det bara jag som är pedantisk. Det får inte finnas några ojämnheter alls!
All eletronik är i ordning med lite småpill kvar. testkörde det på väg hem till stockholm.
Tyvärr hade 12v feeden bestämt sig för att inte hitta fram till stereon vilken resulterade i att varje gång jag stängde av och satte på bilen möttes man av ett jävla brus från radion. Styrningen för värme och luftflöde hade en bugg i koden som gjorde att jag fick köra med orginal rattarna under testkörningen.
Hade också fått klart den eletriska handbromsen och den skulle bara testas. Tyvärr klantade jag mig när jag skulle kalibrera hur mycket den skulle dra och brännde kuggarna. Jaha bara att dra dit den manuella då.
Filt som väntar på plastning:
Plastat och nu bara några timmars slipning, spackling, sy och limma kädsel framför mig.
Första passet spackling och slipning.
En försmak på nya ratten, Måste bara fixa enblemet i mitten.