Tjaba, får be om ursäkt för att jag vart dålig på att uppdatera. Men det har hänt lite i garaget i alla fall och det har inhandlats en hel del godis... Skärmen har åter satts dit och amazonen är ute på vägarna igen.
Jag provade sätta dit nya fälgarna först och främst. Skadar ju aldrig att ha två uppsättningar så kan man byta efter humör
Lokal bilträff, där amazonen står bredvid farsans triumph
Åter till projektet, fortsättning på ljudbygget, här kapade jag ur hål för porten i baslådan.
Slutsteget skruvade jag fast på baksidan, så det kommer inte synas när det sitter i bilen sen. Vill ha det så diskret som möjligt.
Här har elementet samt porten skruvats dit och ljudisolering pågår.
Jag mätte ut avståndet mellan hålen som är under hatthyllan original (vet ej vad de är till för), tänkte att ljudet får komma ut i kupén den vägen, borrade därefter hål i min tillverkade hatthylla för att slippa kapa i bilens plåt.
[/url
Såhär vart det när hatthyllan på nytt skruvades tillbaka ( notera att den fortfarande inte är klädd, får aldrig tummen ur ....)
Här har baslådan monterats in provisoriskt, har provspelat och jag är rätt nöjd faktiskt.
Då farsans stereo inte passade i hans triumph köpte jag den av honom och gav min gamla i utbyte. Denna var i mitt tycke mycket snyggare och hade ett mer tidsenligt utseende.
Har handlat lite mer, en b20 med en del godis i.. Ska ersätta den heltrökiga original b20n som sitter där nu
Kommer nog få fart på amazonen, blir dock inte av förrän i vinter/vår.. Bilen ska besiktigas i vår, går troligtvis ej igenom med denna motor och då kan jag lika gärna vänta tills dess.
2" avgassystem, som ska monteras på bilen nu i sommar
"Det var bättre förr" sägs det, o denna bild får avsluta den här uppdateringen.
Ha det gott!