Tjaba, har varit klent med uppdateringar, men jag har åtminstone inte legat på latsidan i garaget. Slipningen tar otroligt med tid, dels för att jag vill få det bra men också för att jag verkligen är urkass det. Ska få hjälp av en bekant som har erfarenhet av att slipa och lacka bilar med det sista som är kvar.
Påskharen har varit på besök. Även denne lämnade oturligt nog faktura.
Förhoppningsvis är problemet med kylningen nu ett minne blott. Köpte mig en alu-kylare, trött på att inte kunna låta bilen gå på tomgång mer än en halvminut.
Impulsköp som gjordes en kväll, en äkta Nardi ratt i nyskick såldes i närheten till ett bra pris. Jag slog till då jag letade efter en av dessa innan jag köpte min andra träratt. (som nu ska säljas)
Köpte mig också en bättre beg. aluminium ventilkåpa som nog kmr göra sig fint.
Lite av det jag tampats med på sista tiden, rost och penselmålningar.
Börjar faktiskt likna något nu, finliret ska som sagts överlåtas till lite mer erfarna händer.
Sen så slant jag med sandpappret
Skämt åsido, bilens hela frontparti ska få genomgå en ny lack, då någon tidigare ägare varit och kladdat på framskärmen. Småbulor och rost på resten av frontpartiet var också bidragande anledningar till att jag tog detta beslut. Här syns det ganska tydligt på vä. framskärm hur fult det såg ut.
Det var vad jag har sysslat med på sista tiden, tråkig uppdatering kan tyckas, men det var vad jag hade för nu. Ha det