Hallåhallå,
får be om ursäkt för att jag varit väldigt frånvarande från forumet. Studier har tagit mycket tid och energi, vilket har gjort att amazonen fått lida. Har dock bestämt mig för att göra ett litet ryck nu, klarar inte av ännu en sommar utan att få glida amazon. Som sagt så har kopplingen spökat och jag har funderat kring diverse orsaker.
Ville först och främst kontrollera att jag satt lamellen åt rätt håll, så växellåda åkte återigen ner.
Denna sida satt mot svänghjulet, så lamellen satt rätt. Märkte däremot att lamellen gick trögt på ingående axeln på växellådan, så jag gjorde rent denna samt spåren i lamellen. Smorde upp axeln och spåren, vilket gjorde att den rörde sig betydligt lättare. Är inte detta problemet vet jag ärligt inte vad felet beror på.
Innan jag slänger upp lådan igen, så tänkte jag ta mig tiden att göra rent sprängkåpa imorgon. Känns tråkigt att sätta tillbaka grejer som ser ut på detta vis. Köpte mig även skyddskåpan till höger, som saknades innan. Denna skall också monteras.
Har plockat av grenrör och förberett för byte av frostpluggar, byter alla när jag ändå håller på, då någon varit och kladdat med någon slags sealer på och utanför två av pluggarna.
Köpte ett gäng 30mm trattar som skall sättas dit, i samma veva fick jag hem mina frostpluggar.
Roligare uppdatering än så hade jag dessvärre inte.
Är otroligt tacksam om någon kommer med tips på vad felet med kopplingen beror på.. Alla tips mottages hjärtligt.
Symtomen är följande : Bilen går att köra och kopplar ur utan problem om man har växeln i vid start av bilen, det går då att köra framåt och växla, men man får ta i en del för att få i växlarna. Backen går däremot inte att lägga i, utan att stänga av bilen och starta med den i. Detsamma gäller om du lägger ur växeln med bilen igång, då får du inte i växlarna..
Tack på förhand!