Jag gillar Volvo XC70 av nuvarande serie och årsmodell. Men kostar det så smakar det. Idén jag fick var att köpa en relativt billig XC70 av tidigare årsmodell och sedan byta ut delar och fixa till den så att den exteriört... Visa mer
Dags för lite uppdatering. Börjar gå in på upploppet med den ursprungliga planen.
Började med att värma med värmepistol för att pilla bort existerande volvo-emblem. Körde avfettning följt av många rundor polish och rubbing för att få bort konturerna.
Vred av knopparna på listen, hade tänkt borra hålen men det bar emot. Sitter gör den ändå. Sedan, på med vax och vax.
Ska klämma dit nya bokstäver. De gamla går inte att återanvända.
Slutligen, JA, jag ska sätta tillbaka volvoemblemet. Men behöver köpa ett nytt.
Skulle kanske vara snyggt med svart lack ovanför kromlisten ☺
jo tanken har slagit mig, men eftersom jag vill följa standard skulle jag behöva göra väldigt mycket annat svart också för att det skulle se ut som en SportEdition istället för Summum
Skulle kanske vara snyggt med svart lack ovanför kromlisten ☺
jo tanken har slagit mig, men eftersom jag vill följa standard skulle jag behöva göra väldigt mycket annat svart också för att det skulle se ut som en SportEdition istället för Summum
Grymt ! Kromlisten gjorde enorm skillnad 😃
Vill bara nämna det att jag satte på ett nytt volvoemblem på bakluckan igår. Om det inte vore för att jag visste vad som saknas för detaljer osv skulle jag kunna gå på att det är en xc70 av 2014 års modell.
Vill bara nämna det att jag satte på ett nytt volvoemblem på bakluckan igår. Om det inte vore för att jag visste vad som saknas för detaljer osv skulle jag kunna gå på att det är en xc70 av 2014 års modell.
Här kommer det lite bilder på baken som utlovat. Funderar på om jag ska låta D3 sitta kvar som en Joker för att se om folk ser någon skillnad. Nu är det bara "protecting plates" som ska byta. Får se när det blir av. Behöver plocka ner och såg ut formen för dragkroken. Funderar även på om jag ska lacka om dragkroken så den blir svart och fin igen, nu är den lite nött.
Logga monterat, kostade 250 kr hos volvo. Blank och fina, fick mäta och tejpa en massa gånger innan jag tryckte dit den.
Här kommer det lite bilder på baken som utlovat. Funderar på om jag ska låta D3 sitta kvar som en Joker för att se om folk ser någon skillnad. Nu är det bara "protecting plates" som ska byta. Får se när det blir av. Behöver plocka ner och såg ut formen för dragkroken. Funderar även på om jag ska lacka om dragkroken så den blir svart och fin igen, nu är den lite nött.
Logga monterat, kostade 250 kr hos volvo. Blank och fina, fick mäta och tejpa en massa gånger innan jag tryckte dit den.
hur många millimeter ska ändras? har den listen själv och låter volvo sitta där det satt innan.. ser bra ut tycker jag endå.,.?
Bokstäverna ska upp ca 6mm för att det ska stämma med original. Jag har sett exempel där listen monterats och bokstäverna inte flyttats. Det känns inte enligt spec, jag är ute efter att lika original så mycket som möjligt och den avvikelsen är för påtaglig för att jag ska kunna leva med det
Har gjort samma operation med bakljusen men får inte LED/sidomarkören att tändas när jag öppnar bagageluckan vid stillastående avstängd bil. Funkar det på din?