Skulle försöka tvätta ut insuget, vilket var lite halvsvårt så tog skiten till jobbet och tog fram det tunga artilleriet i högtryckstvätt råkar ju jobba med detta så hade lite att välja på.
90 graders varmvatten med lite över 200 bar funkade kanon var en del skit som satt som berget.
Håller också på att bygga M20B25 Turbo fast i en E34! snart klar. ska bli så jäkla kul!
Fan vad roligt! Någon projekttråd?
Nej tyvärr.. kanske lägger upp en inom kort. Har inte tid hehe, kommer hem kl 6, käkar, går ner i garaget och är där till 9-10 sen är det dags att sova! sem om 3v så kanske händer något då
Håller också på att bygga M20B25 Turbo fast i en E34! snart klar. ska bli så jäkla kul!
Fan vad roligt! Någon projekttråd?
Nej tyvärr.. kanske lägger upp en inom kort. Har inte tid hehe, kommer hem kl 6, käkar, går ner i garaget och är där till 9-10 sen är det dags att sova! sem om 3v så kanske händer något då
Känner igen det där.. Och mellan allt det där ska man försöka ha ett socialt liv Men ja försök med det alltid kul och se hur andra löser problem!
Svänhhjul och vlåda monterat men muppen som sålde motorn skickade med fästen till BMW e34 vilket jag inte tänkt på men står där och ska lyfta i den och BA jaha nä. Tur var att jag hade egna hemma men inte kommit åt dom. Så får hinka i den efter helgen pga utomlsndsresa!
Då var andra hörnet snart klart! Blev otroligt nog likt de andra
Sen åkte jag och hämtade nya kardanen också!
Och idag så fick vi liv i motorn!! Efter mycket bråkande med kablar som inte ville, men efter att vänt på två kablar till triggern och pulskontakten fick vi gnista och då hoppade den igång på 1 år gammal bensin på 4 varv på startmotorn. Så väldigt nöjd. Var lite strul med dom tre reläna som sitter på sidan också men det löste dig med lite tvångsmatade
Efter en hel eftermiddag i garaget fick han komma ner på däcken iaf. Kardanen är på plats! Var ett jävla strul då vi var lite snabba att trycka upp kardanen då den inte gled på splinsen som den skulle så den var 5 cm för lång. Vilken gjorde att motorn pressades fram 5 cm. Men tog ner den igen och gjorde rent. Sen på med fjäderben och ner på backen. Blir kylare och slangar till veckan sen skulle man kunna ut och prov burna lite
Kanske var jag som inte var observant, men la du nya plåtar i golvet rätt över det gamla?
Aa blev så trött på rosten så täckte över skiten
Nej självklart är det bortkapat under! kommer läggas aluminiumdurk över sedan på båda sidorna så golvet kommer se lika ut. Det var tyvärr så uppkäkat så var tvungen att ta hela golvet för att inte sitta och göra 1314235 små bitar. Först trodde jag stora delar var lugnt sen när man bara gnugade lite med kapen ramlade halva golvet bort av all jävla rost...
Fick bli ett simplare turbogrenrör när det ändå råkade vara lite rabbat Vid en okulärbesiktning ser det faktiskt fruktansvärt välgjort ut! Riktigt roligt.