Tjena!
Nu har Ideerna börjat flöda åt alla håll och kanter igen.
Det började med att jag satt och spekulerade kring förstabil, och kom fram till att jag vill ha en BMW e30 Cab. Men insåg snart att jag vill kunna sova i bilen om man åker ut på längre äventyr. Första tanken var husvagn, men det känns så gubbigt.
Då slog kreativiteten till och resultatet blev något i stil med dethär:
Att få tag i en billig/krockad e30 kombi och kapa bort allt framför torpedväggen. Sedan svetsa på ett dragkroksfäste. Sedan tömma på orginal inredning och trycka i en säng och 12v kylskap (Allt en ungkarl behöver)
Jag antar att man borde kunna "regga" den som 30-kärra. Eller vad är det för regler på att registrera ett sådant hemmabygge som riktig 80-kärra?
Har en kompis som gjorde en omvänd variant, han tog fronten på en Volvo 740 och byggde kolgrill under huven. Han svetsade sedan dit ett dragkroksfäste och drog grillen bakom bilen.
Anledningen till Forums-tråden är att jag vill se om någon gjort något liknande eller har tänkt i samma banor som jag gör. Det behöver inte nödvändigtvis handla om BMW:s.
Om någon har några ideer eller åsikter på hur man kan förbättra mitt koncept är det mycket välkommet.
MVH