3037
Sök

Coilovers med bättre komfort BMW E91 LCI

233 Inlägg
5 maj 2015
Trådstartare
Hej,

Sökte lite snabbt men såg ingen som skrivit om det.

Har en BMW 320d-12, inget m-sport chassi. Har tänkt sänka den, mest för utseendet. Men har börjat tveka lite för jag tycker den är lite hård/stökig som det är.

Undrar därför om det är någon som har erfarenhet av coilovers till E9X som ger bättre komfort än original.

Tack!

Glad amatör.

1 365 Inlägg
6 maj 2015
Det finns INGA coilovers som ger bättre komfort än orginal till någon bil om allt är helt. Jag hävdar att coilovers endast är till för bankörning eller om du prioriterar väghållningen /ställbarhet framför allt annat.

Soness skrev:
Hej,

Har en BMW 320d-12, inget m-sport chassi. Har tänkt sänka den, mest för utseendet. Men har börjat tveka lite för jag tycker den är lite hård/stökig som det är.

Undrar därför om det är någon som har erfarenhet av coilovers till E9X som ger bättre komfort än original.

Tack!

233 Inlägg
6 maj 2015
Trådstartare
Richtenb skrev:
Det finns INGA coilovers som ger bättre komfort än orginal till någon bil om allt är helt. Jag hävdar att coilovers endast är till för bankörning eller om du prioriterar väghållningen /ställbarhet framför allt annat.

Soness skrev:
Hej,

Tack!

Ah, tack för ditt svar. Fick lite en uppfattningen också. Får börja kika på en annan bil som är lite mer "komfortinriktad" från fabrik helt enkelt.

Glad amatör.

1 365 Inlägg
7 maj 2015
Det är ju en väldigt bra bil du har annars, Lycka till

Sök