Jahopp...
Jag snurrar igång en till tråd på mitt nyaste inköp, en äkta Toyota Celica GT-four ST205.
En bil jag länge suktat efter och fantiserat om, och nu äntligen är den min.
Bilen inköptes fjärde maj och går riktigt riktigt bra, absolut roligaste jag kört.
finns bänkpapper på 301hk, detta var dock med originalturbon.
i nuläget sitter det en Greddy T67 turbo, bredbandslambda, öppet luftfilter, öppen dumpventil och lite annat lull.
Sitter även Tein coilovers, Apexi piggyback sprut, AEM fjäderbensstag osv..
Lyckan var dock GANSKA kortvarig då jag efter maxladd på 4'ans växel fick en fet ridå av rök ur lufthålet i huven...
Till min förvåning / skräck så har dumpventilen tryckt ur sig en rejäl mängd olja, total lackerat turbo, huv och insug med olja. peeerfekt..
Efter mycket konsultering med olika firmor och verkstäder samt egen erfarenhet så lutar det åt, Risig kolv(ar), kolvringar, turbo haveri eller igentäppt vevhusventilation.
Bilen ska imorgon in på komp test, vi får då höra hur dommen lyder.
OM kolvarna behöver bytas, så kommer det byggas någonting roligt, vilken sorts effekt vill jag inte utlova, men vi får se vart det landar.
Senast redigerat av Renjaegarn (31 mars 2016)
Administratör för JDM Life Sweden