3490
Sök

Hur fungerar det med efterbesiktningen?

360 Inlägg
21 maj 2015
Trådstartare
Min bil har fått 3 tvåor. Måste besiktigas senast 25 maj 2015 utan tidsbokning.
Jag har redan åtgärdat två. Den tredje går inte fixa förran i mitten av juni.
Går det att besiktiga den och få en månad till på sig? Eller blir det krav på en ny besiktning?
Senast redigerat av krakus (21 maj 2015)

5 700 Inlägg
21 maj 2015
Japp besiktar du igen får du en månad på dig.

Sen om jag inte minns fel så får man en månad till tredje gången och fjärde gången får man två veckor och femte gången så är det spansk flagg ifall den inte går igenom.

Trucker
1 415 Inlägg
21 maj 2015
Fast du får ändå inte använda bilen förens felen är fixade (enbart till-från verkstad och bilprovning) smile

Varför kan du inte fixa det förens mitten av juni?

"Om ditt fordon blir underkänt på kontrollbesiktningen måste du inom en månad återkomma för en efterkontroll. Tills dess ska du ha åtgärdat felen. Du är inte tillåten att använda ditt fordon mer än nödvändigt innan du har fått det godkänt på efterkontrollen. Om du inte har varit på efterkontroll inom en månad får ditt fordon körförbud.

Fordon som underkänns för tredje gången i följd måste återkomma för en efterkontroll endast inom en vecka. Annars får du automatiskt körförbud."

https://www.carspect.se/Tjanster/Efterk … fault.aspx

Nothing but
Rock 'n' Roll :)

360 Inlägg
21 maj 2015
Trådstartare
Man har bestält nivåjusteringsboxen till xenon, men det tar tid. Har fått en som visade sig vara fel. Ny beställning idag. 3 veckors leveranstid.

Forummoderator
26 361 Inlägg
21 maj 2015
krakus skrev:
Man har bestält nivåjusteringsboxen till xenon, men det tar tid. Har fått en som visade sig vara fel. Ny beställning idag. 3 veckors leveranstid.

Går inte ställa manuellt tills vidare?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

360 Inlägg
21 maj 2015
Trådstartare
Visst. Rakt upp som kan sänkas ner. En tvåa iaf då nivåjusteringen måste fungera enl bes.

Sök