har du fått bygga om motorutrymmet nånting för plats eller får allt plats som du ska lägga i?
Har inte modifierat karossen någonting, motorn är däremot uppvinklad ca 10 grader från original.
jaha okej nee för det jag tänkte är ju att min 320 och 328 är det ju så väldigt lite motorutrymme så det är häftigt att du och andra får plats med allt
Jag vill ju se vad efr turbon presterar. .. jobba jobba!
Det är ingen efr turbo, det är den största ur borgwarners AIRWerks serie s300sx, även kallad s366. Du hittar specen på turbon i början av tråden Skulle däremot varit grymt med en efr 9180 som är storebror till den här turbon! Men det är ju en annan prisklass
Rören till wastegatarna, är dom gjord i vanligt avgasrörs böjjar? såg väldigt tunt ut..
Japp, är ca 1,6mm gods i dom rören och det funkade alldeles utmärkt på förra bygget. Själva grenröret är gjort i 2,6mm sömlösa tryckrörsböjar, något överdimensionerat men behövs samtidigt för att hålla vikten av turbon
Blästrat och målat grenröret med någon sorts värmefärg/coating. Ska klara runt 800 grader så mest troligt kommer inte den här färgen överleva men tänkte göra ett försök iaf
Monterat generator, blev tvungen modifiera och kapa bort anslutningen på plastkåpan till luftkylningen så att anslutningarna till oljekylare går fritt. Generatorn kommer fungera utmärkt endå, välbeprövat att åka utan "snorkel".
Fått tag på 2 grymma 12" sugande fläktar, riktigt bra drag i dessa! Inget spal/biltema svammel
Nämen nog har spal fina fläktar också men dessa är riktigt grymma, testmonterat och det ser lovande ut Blir göra fästen till kylare och fläktar nästa vecka