3355
Sök

Fake e36 b6 alpina

8 Inlägg
20 juni 2015
Trådstartare
#1
http://www.blocket.se/goteborg/BMW_Alpi … 20&w=3
Eller ar tar jag fel?
Ljus inredning,  vanliga skinsåder,  vanliga front spoiler,  inga motorbild, usäker mil tal.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 254 Inlägg
20 juni 2015
#2
danish_dynamite skrev:
http://www.blocket.se/goteborg/BMW_Alpina_B6_2_8_2_241Hk_Lucka_61107664.htm?ca=20&w=3
Eller ar tar jag fel?
Ljus inredning,  vanliga skinsåder,  vanliga front spoiler,  inga motorbild, usäker mil tal.

På transportstyrelsen står det: BMW Alpina B6 2,8/2 Fordonsår 1992, mätarställning 188257 km.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

8 Inlägg
20 juni 2015
Trådstartare
#3
Ja jag vet, tycker bara at den ar kunstig

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 254 Inlägg
20 juni 2015
#4
danish_dynamite skrev:
Ja jag vet, tycker bara at den ar kunstig

Jamen, vad är det som är konstigt??

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

8 Inlägg
20 juni 2015
Trådstartare
#5
Står i första inlägg.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
20 juni 2015
#6
Bör ju finnas en förteckning på dessa bilar då de är numrerade. Tag kontakt med Alpina eller någon klubb/forum så får du svar på om den är fake. Dock tror jag den är riktig just för att plaketten finns. Säkert ett importerat mätarfifflat exemplar med tvivelaktig historik så jag hade forskat länge och väl innan jag handlat

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

8 Inlägg
20 juni 2015
Trådstartare
#7
Skal inte köbe, har redan 3 bmw'er i garaget smile

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
20 juni 2015
#8
danish_dynamite skrev:
Skal inte köbe, har redan 3 bmw'er i garaget smile

Usch då... Köp en Volvo

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

8 Inlägg
20 juni 2015
Trådstartare
#9
En p1800 i sä fall smile

792 Inlägg
20 juni 2015
#10
Om den gått så långt som den står är den ju riktigt prisvärd smile


...has left the building...
4 474 Inlägg
20 juni 2015
#11
1: Du kan inte utgå från inredningen... http://www.alpina-archive.com/?p=2216&a … -2.8/2-081
2: Titta lite noggrannare. Bilen har "fel front & njurar" (den har "facelift" varianten). Bilen har gissningsvis varit skadad i fronten o man har då valt att ersätta med standard prylar, och en "facelift" grill/njurar.
3: Du tar fel, bilen är en Alpina
4: Miltalet är "suspekt", den har enligt uppgift gått knappa 21000 mil, år 2003 redan...

Dirwaz: Man köper inte en begagnad Volvo om man är vid sina sinnens fulla bruk...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

1 510 Inlägg
20 juni 2015
#12
Kollade på Carfax, mätarskruvad så det skriker om det smile

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

8 Inlägg
20 juni 2015
Trådstartare
#13
Springar skrigene bort smile

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
20 juni 2015
#14
dawwe skrev:
1: Du kan inte utgå från inredningen... http://www.alpina-archive.com/?p=2216&a … -2.8/2-081
2: Titta lite noggrannare. Bilen har "fel front & njurar" (den har "facelift" varianten). Bilen har gissningsvis varit skadad i fronten o man har då valt att ersätta med standard prylar, och en "facelift" grill/njurar.
3: Du tar fel, bilen är en Alpina
4: Miltalet är "suspekt", den har enligt uppgift gått knappa 21000 mil, år 2003 redan...

Dirwaz: Man köper inte en begagnad Volvo om man är vid sina sinnens fulla bruk...

Som jag anade. Smälld mätarfifflad skrothög.

Beträffande Volvo så är det ortodox rättroende som åker dessa. Det är aldrig för sent att bli frälst och svänga in på den smala vägen. DiwraZ var namnet för övrigt

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

...has left the building...
4 474 Inlägg
20 juni 2015
#15
DiRwaz smile: Ortodox? Smal väg o Volvo? En Volvo är snarare den breeeeeeeeeedaaa vägen, en bil som tar dig från A till B, utan finness, glädje eller charm. Det enda som är positivt med Volvo är att de får en att uppskatta andra konkurrerande märken så mycket mer, speciellt om man åkt en sväng i en valfri äldre (8-10 år typ) Volvo o sätter sig sedan i ett konkurrerande märke, även om den är äldre än Volvon smile.

För övrigt rätt fascinerande att en suspekt Alpina med förmodligen närmare 40000 mil gissningsvis blir såld för ca 20', hur många lika suspekta 23 år gamla Volvo blir sålda för en liknande summa? Inga gissar jag, för en Volvo runt de 20' från början på 90-talet bör väl mer eller mindre vara "mint"...
Att Alpinan i länken är ett "spännande köp" skriver jag under på alla gånger. Den har säkerligen levt ett hårt liv, men den håller stilen förvånansvärt bra ändå. Jag undrar jag när den fick den service den förtjänar senast, servicen den förmodligen fick 2003 räknas inte...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
20 juni 2015
#16
dawwe skrev:
DiRwaz smile: Ortodox? Smal väg o Volvo? En Volvo är snarare den breeeeeeeeeedaaa vägen, en bil som tar dig från A till B, utan finness, glädje eller charm. Det enda som är positivt med Volvo är att de får en att uppskatta andra konkurrerande märken så mycket mer, speciellt om man åkt en sväng i en valfri äldre (8-10 år typ) Volvo o sätter sig sedan i ett konkurrerande märke, även om den är äldre än Volvon smile.

För övrigt rätt fascinerande att en suspekt Alpina med förmodligen närmare 40000 mil gissningsvis blir såld för ca 20', hur många lika suspekta 23 år gamla Volvo blir sålda för en liknande summa? Inga gissar jag, för en Volvo runt de 20' från början på 90-talet bör väl mer eller mindre vara "mint"...
Att Alpinan i länken är ett "spännande köp" skriver jag under på alla gånger. Den har säkerligen levt ett hårt liv, men den håller stilen förvånansvärt bra ändå. Jag undrar jag när den fick den service den förtjänar senast, servicen den förmodligen fick 2003 räknas inte...

Jag säger då det... Att nersvinade gamla Bayrare är övervärderade vagnar påvisar ju bara hur det står till uppe i hjärnkontoret hos köparen. Jag tvingar dig inte att gå den rätta vägen men ber för din och andras tappade själar att ni i sinomtid skall vakna ur eder synd!

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

6 634 Inlägg
20 juni 2015
#17
Ta med bevis på att den är mätarfifflad och buda 18 på bilen. smile

De/Dem

671 Inlägg
26 juni 2015
#18
dawwe skrev:
DiRwaz smile: Ortodox? Smal väg o Volvo? En Volvo är snarare den breeeeeeeeeedaaa vägen, en bil som tar dig från A till B, utan finness, glädje eller charm. Det enda som är positivt med Volvo är att de får en att uppskatta andra konkurrerande märken så mycket mer, speciellt om man åkt en sväng i en valfri äldre (8-10 år typ) Volvo o sätter sig sedan i ett konkurrerande märke, även om den är äldre än Volvon smile.

För övrigt rätt fascinerande att en suspekt Alpina med förmodligen närmare 40000 mil gissningsvis blir såld för ca 20', hur många lika suspekta 23 år gamla Volvo blir sålda för en liknande summa? Inga gissar jag, för en Volvo runt de 20' från början på 90-talet bör väl mer eller mindre vara "mint"...
Att Alpinan i länken är ett "spännande köp" skriver jag under på alla gånger. Den har säkerligen levt ett hårt liv, men den håller stilen förvånansvärt bra ändå. Jag undrar jag när den fick den service den förtjänar senast, servicen den förmodligen fick 2003 räknas inte...

Einstein har inte en chans mot din din analytiska förmåga !
Fy fan vilken otur jag hade då jag åkte BMW om o om igen oavsett om jag bytte exemplar.
Men problemen eskalerade då jag skaffade en Alpina.
Detta trots att en BMW är ett av världens underverk som i grunden skapats av de bästa ingenjörerna.
Denna gudaskapels togs över av den otroligt eminente Burkhard Bovensiepen som mot alla odds skapade det bästa som bilvärlden skådat.

Tänk att en värdelös Volvo som bara går och går med minimala problem för ägaren. Inte minst men av största betydelse är den otroligt tråkiga designen jämfört med en modern 5 serie som inte liknar något annat.
Volvon den rostar tyvärr inte i jämförelse med en BMW men vill man bli en lika cool kille som BMWfantasten så bör man kanske upphöra med den i jämförelse mot BMW obefintliga underhållet både maskinellt och utseendemässigt. Därefeter kan man komma upp i den eftertraktade årliga summerade verkstadsnotan som alla coola BMW fantaster uppnåt. Eftersom alla BMW ägare är så nöjda så borde vi Volvo ägare göra allt i år makt för att komma upp i deras nivå. Men en traktor utan finess kräver en del misshandel för att fallera, därefter för att uppnå finess o körkänsla som alla BMWägare som man lämnar efter sig på vägarna så kanske man bör köra på färre burkar och med punktering.

Får jag bli en BMW hangaround nu SNÄLLA

...has left the building...
4 474 Inlägg
26 juni 2015
#19
Endorfin: Öh....Nej. Man kan inte jämföra äpplen (säg BMW) med fallfrukt (Volvo). Man ÅKER Volvo, BMW kör man, det är fakta. Att det är "status" i att ha en BMW, ny eller "apgammal", är oxå "fakta"., men det är INTE därför jag köper BMW, dessutom är min bruxis en...Passat? Oinvigda tror att min gamla M5 E39 "kostar flera 100000 kr", när det är som så att en absolut mint M5 E39 med "inga mil" kostar kanske runt 300', de billigaste "liken" börjar idag runt 60-65', normalbilar mellan 90-130' typ. Eftersom BMW är tacksam att mätarskruva (hög kvalitet mekaniskt) så får de ofta inte den föreskrivna servicen, om de får nån service alls. Tids nog så rasar nåt dessvärre. De BMW du har köpt har väl alla varit "billigast på blocket". Jag har (peppar-peppar) aldrig råkat ut för nåt ras på BMW, o då har jag ändå köpt "några M", o jag äger samtliga än idag.
Övriga exempel:  en hyfsat "ovårdad" 328i med 29000 mil. Körde den till 40000 mil. Det enda som pajjade var vattenpumpen, o de efter 32000 mil. O så fick jag ett fete stenskott i kylaren, men det kan knappast bilen lastas för. 523i E39 Automat. 2 ägare, 32000 mil vid inköp. Reparationer: Tyckte att dämparna började bli lite väl svajiga för min smak vid 38000 mil, monterade M5 ben. Vattenpumpen byttes i förbyggande syfte vid 35000 mil, men det satt redan en "metallpump" så bytet var onödigt. O nu vid 46000 mil har höger hjullager fram börjat sjunga. Bilen körs hårt, den går ofta mellan Skåne-Oslo, med plattan i mattan mer eller mindre hela vägen, o detta med en förbrukning på dryga 1.3. Vilken Volvo klarar av att marscha i 180-200 (orkar en 940 ens upp i 180?) o inte dra mer än dryga 1.3? Observera att automaten är duktigt högt växlad, varvar typ 3000 i 140...
Att Volvos stenålders spis klarar mycket misshandel är INGET betyg på kvaliteten, det är snarare som så att lager-toleranser mm är större i tröskorna varvid de klarar misshandel bättre. Köp en fullsmetad maxutrustad ny V60 med största motorn, köp en motsvarande BMW 3-serie, säg 335i. Om båda bilarna får föreskriven sevice så är det mer eller mindre slumpen som avgör vilken bil som håller bäst. Dessutom, definiera ett fel. Fel i en BMW kan vara "det knarrar ibland från instrumentpanelen", knarr i en Volvo är "Standard" inget man klagar på. Försök igen?

Dessutom: BMW är inte världens bästa bil. Men det är den bästa kombinationen av sportighet,körglädje,prestanda,säkerhet (passiv och aktiv) och kvalitet (upplevd och faktisk) som en vanlig hårt arbetande arbetstagare har rimligtvis råd att köpa (läs en 520D för typ 400')

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

671 Inlägg
27 juni 2015
#20
Snälla jag vill ju bli som du !
Tänk på alla stackars rallycrossåkare som vill bli som du !
I sina RC BMW karosser sitter Volvomotorer och bakaxlar och inte tvärtom och de skulle nog så gärna vilja byta ut sina spisar och urusla väghållningskonstellationer baserade på Volvotraktorer utan finess.

Jag skulle älska o få vara ball och leva i din värld .
När jag åker på isbanor så är det såklart bara supervälvårdade Volvos som används som isbilar eftersom att köpa en gammal volvo skulle resultera i ett ras på banan då den inte klarar att belastas. Det förklarar varför det bara är BMWs som står och läcker kylarvatten i depåerna då gamla ovårdade BMWs är de enda som man ser på isbanorna. Aldrig nyrenoverade och ombyggda turbomaskiner med 4-700hk....
Trots det så har jag inte blivit ifrånkörd av en RWD BMW under 15 år på olika isbanor trots att mina risiga Volvos utan finess o känsla bara haft +200hk. Men det berodde nog på att snömolnen från Volvon störde de känsliga BMWåkarna då de inte är vana vid allt skrot som far runt en Volvo.

Tänk att de M3or man åkt ifrån på kurvig asfalt inte velat vara med efter 200 i böjarna. Kanske för den massiva oljedimma som ligger bakom en Volvo i den farten, inget jag ser men det måste påverka asfalten bakom. Som i sin tur omöjligjör just BMWs fjädring att fungera.

Gud vad jag skulle vilja bli som en riktig BMW fantast

Tänk mitt hus beläget centralt är betalt jag har inga lån på bilar och kan lägga upp för en Porsche om jag vill.
Men jag är liksom rädd för o bli ball som en BMW ägare.


Sök