20 juni 2015
Trådstartare
Tjue!
Försökte mig på att vaxa bilen för första gången, började med kallavfettning från listerna och neråt (skitig!) följt utav avfettning över hela bilen, lät det sitta och dra ca 10 min sen sköljde av ordenligt.
Shamponerade bilen med ett meguiers schampo med en tvättvante, sköljde av sedan rullade in bilen i garaget och körde lera över hela bilen, följt av torkning med tvättduk.
När den sedan vart godkänd körde jag med meguiers nxt 2.0, på med tunt lager och lät det härda tills det var klart (finger testet, ca 30 min) och sen torkade av nogrant med fiberdukar, gjorde av med ca 4-5 st för hela bilen.
Resultatet vart kanon, gjorde "vatten" testet och vattnet bara rann av direkt utan att lämna märken!
Grejjen är nu, 2 dagar senare när det regnade så vare som vattnet stannade kvar på taket och huven av bilen, vattnet typ åkte ihop till flera större klumpar, sen kom solen och det vart vatten fläckar när det dunstade.
Hade jag för mycket eller för lite vax, eller hade jag bara otur? Känns om varje gång det regnar har jag ett lager med vatten på tacket som klumpat ihop sig istället för bara rinna av, det försvinner dock så fort jag tar första bästa svängen med bilen.