3151
Sök

AC blåser bara varmluft SAAB 93 Aero Sport

4 Inlägg
21 juni 2015
Trådstartare
Min AC blåser bara varmluft även om man stänger av den och sätter reglagen på 16 grader blåser det varmt så ini h....te. Vad göra??

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
21 juni 2015
årsmodell?

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
21 juni 2015
kaspfors skrev:
Min AC blåser bara varmluft även om man stänger av den och sätter reglagen på 16 grader blåser det varmt så ini h....te. Vad göra??

Har du enkel AC eller klimatanläggning? Vad menar du med att "om man stänger av den"??

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

4 470 Inlägg
21 juni 2015
Läckage,slut på gas..eller elfel.

4 Inlägg
22 juni 2015
Trådstartare
Vettemannen skrev:
kaspfors skrev:

Har du enkel AC eller klimatanläggning? Vad menar du med att "om man stänger av den"??

/Benny

Om jag stänger av AC funktionen och drar ner till lägsta temp så blåser det ff bara varmluft. Jag har en klimatanläggning i den. Har provat att dammsuga sensorerna inne i bilen, en viss förbättring men inte alls som det ska vara.

4 Inlägg
22 juni 2015
Trådstartare
kwansa skrev:
årsmodell?

En Saab 93 Aero Sport 2004 är det

3 121 Inlägg
22 juni 2015
Kan vara fel på värmekranen, luftfördelaren eller ac aggregatet. Blåser det varmluft även när det är kallt ute?

4 Inlägg
22 juni 2015
Trådstartare
Vet egentligen inte det eftersom den började krångla förra veckan, så de har ju inte varit så kallt

512 Inlägg
22 juni 2015
Hade ett liknande problem, det var reglaget inifrån kupén till värmekranen som var trasigt. Vajern gick av bara.

Sök