När det kommer till mer exklusiva/sportbilar så är marknaden riktigt het... skulle vilja samma sak om "premiumbilar" också, t.ex BMW. Det har vara väldigt lite värdefall senaste 1-2 åren... till och med ökning i vissa fall.
Tror det beror på extremt låga räntor och stigande bostadspriser som nu gör att många "tar sig råd" att köpa en finare bruksbil / sportbilen dom alltid drömt om.
Ang att begagnat marknaden skulle vara körd så är problemet det som skrivs ovan, folk fattar inte att en 15år gammal bil är just 15 år gammal även om det finns både acc, farthållare och xenon på bilen...
Jag brukar räkna med en värdeförlust på ca 10-20% om året på mina bilar... har stämt ganska så bra hittills vid 2-3k mil om året...
Och till TS, "runt 30k" för en bmw 320i som både e 12 år gammal samt "2 generationer" gammal e PÅ TOK för mycket oavsett skick den är i. Det är varken en modern, sportig eller billig bil.
VEM tror du själv är på jakt efter en sånn bil?
Om bilen funkar och inte är rostig eller jätterepig i lacken så skulle jag uppskatta att du kanske kan få 15k av någon ungdom som drömmer om en bakhjulsdriven e46... fast samtidigt... då sparar dom nog hellre liiiiite längre och köper en 330