gokväll! har idag tagit lite inspration och fixat med 760 efter 2veckors stillestånd!
orsaken har varit krabbel med bruksbilar osv, insprationen försvann totaalt,, va inne i gargaget igår men gick ut igen,, men idag kände ja mig taggad och gjorde en heldag!
Någon har tejpat för ventilations hålet på torpedplåten med silvertape.. de vet väl alla hur kul de är när de suttit ett tag,, började skrapa lite men började genast fundera på om de inte är smidigare hitta en ny...
lägger även på lite grundfärg på bilen för att se lite ''helhet'' på bilen och upptäcka eventuella misar och se hur slät den är
Använder samma typ av grundfärg som man använder när man lägger med spruta så ingen biltema osv
som ni ser har ja kvar dörrlåsen, tanken är att byta dom när den är lackad så man ser var dom suttit så man slipper hålla på skjustera om dörrarna sen när de e lackat och riskera att repa och skada lacken, dock finns de väl risk att de vill flagna runt när man ska ta bort dom sen med,, vet inte hur ja ska göra
:?: vissligen kanske just inte denna är svår att skjustera sen är värre med gånggärnen,
Plockade bort kromlisterna med, va inte så avancerat som ja hade för mig, kommer skaffa andra som är i bättre skick sen men övade endå på att få bort domma hela
hängde på dörren högerbak med, 100000 gånger lättare och gick fortare slipa ner en orginal dörr en den rollade lacken..
här är en bild på bakra dörrspringan, går inte få den linea perfekt mot bakskärmen, la ner massa tid åt att skjustera men lyckades inte, börjar fundera på om de e så att dom bytt bakskärm att de är på grund av de de inte stämmer riktigt
hängde på vänsterdörren med
även slipat lite i grundfärgen
sprutpackel är min bästa vän! går dölja så mycket! denna dörr va en del repor på då den stått lite taskigt i ett skjul,och ville inte slipa hårdare, ett par lager sprutspackel så blir den med slät,
bonusbild från jobbet, vatten och avloppsschakt för blivande bostadsområde
over and out