Kul att du räddar en sån gammal klenod. Ännu gladare blir jag då jag läser att du har planer på att originalrenovera bilen och t.o.m. lackera i den kulör som bilen hade från början. Samt även återställa krom. Detta kommer jag att följa med spänning.
Härligt man kan glädja någon! blir tyvär inte orginalkulören för denna då denna ifrån början va silver, men tycker de e lite för vanlig färg så den blir lgrön istället, färg som endast fanns -82-83, skulle helst även vilja få tag i den gröna inredningen till den men blir nog inte lika lätt, den ska bli fullkromad och massa tillbehör och ska helst se ut som när den lämnade fakbiken år 1983!
Ok, jag missförstod dig. Jag trodde att bilen var lackerad i ljusgrön metallic från början. Själv tycker jag den ljusgröna är snyggare än silver.
helt sjukt att du orginal renoverar!! hejja hejja. kul med en som inte går bus bild döden tillmötes. MEN sprutspackel är ingen höjdare då det har en förmåga att släppa efter ett par år.
helt sjukt att du orginal renoverar!! hejja hejja. kul med en som inte går bus bild döden tillmötes. MEN sprutspackel är ingen höjdare då det har en förmåga att släppa efter ett par år.
har redan en busbil så får man väl passa på göra motsatsen med denna! jasså? visste ja inte,, har de på den orange inte märkt nått på den en iallafall! bilen kommer inte användas så hårt sen, värmegarage och köras med fina dagar bara
Fixat med lite annat så blev bara snabbis i garaget idag, har tyvärr ingen -80tal att kapa plåt ifrån och orkar inte leta efter fina såna plåtar på nån donatorbil så tillverkade egna,är ingen bilplåtslagare men blir nog godkänt, ska på lite karosserikitt på de sen med så!
Har testat med mittmonterad intercooler och de går fritt, ska ju va toppmonterad sen så ska gå fritt
andra sidan kvar...
blir inte helt orginal men ser lite åt de hållet ut iaf
Fint jobb du lägger ner, får helt klart godkänt av mig (är utbildad billackerare)
Har skickat ett tips till dig i meddelande
Vilken tur! Enda erfarenheten jag har sen innan är när ja gjorde iordning den orange för lack, fick lite tips och hjälp då men den blev faktist riktigt bra,
gått över hela bilen och letat små missar och få bort ''resningarna'' e nått i gamla epoxyn som färgen inte gillar blir små prickar på vissa ställen där de reser sig,,
slipat te luckan
va och hämtade lite lister på reservdelsbilen som oxo ska lackas
Plockade av kromlisterna och sen slipade ner dom
jämfört bilderna lite och ser ut som de e samma innehåll i dörrarna bara att de skruvas på olika vis! Ny vs gammal dörr
sen blev de lite annat mek igår då ena hydralkolven på traktorgrävaren började läcka så håller på och ska packa om den
Riktigt kul projekt! Har själv en gammal 760 -82 som busbil, Behöver du några specifika saker från denna årsgång? Skicka ett pm så ska jag se vad jag har