15 juli 2015
Trådstartare
Jag misstänker att jag har alldeles för högt styrtryck. LMM/luftvågen går alldeles för tungt enligt mig och drar jag ur kontakten till EHA/styrtrycksregulatorn eller vad den nu kallas, så slutar den att pendla i varv vid jämn gas.
Jag har misstänkt lambdasonden då denna kan ha fått stryk när jag skulle ner med avgasröret. Men då borde EHA sluta reglera konstigt om jag drar ur lambdan då denna ger signal till EHA genom styrboxen, inte sant? Lägger inte sig EHA på grundinställning med urdragen lambda?
Märker ingen skillnad med lambdan urdragen så nu ligger fokus på EHA.
Jag tycker det dock verkar märkligt att EHA skulle gå sönder av sig själv när den låg, dessutom monterad på bränslefördelaren. Så jag tänker inte börja skruva inställningar. Det känns som något annat får EHA att agera märkligt.
Ska mA-mäta EHA och prova byta till en från en annan bil och se om det händer något.
Jag förstår inte ke-jet full ut så jag har problem med att utesluta vissa saker.
Ke-jet-fantaster får gärna komma med tips!
Senast redigerat av Framhjulsspinn (15 juli 2015)