Problemet är, enligt mig, inte när folk gör ett stavfel eller för den del; slarvfel (det händer så klart även mig). Det kan givetvis i många fall ses som småsaker och onödigt att hänga upp sig på, men då glömmer man var vi är; på ett textbaserat forum.
I just detta val av kommunikation så bör man rimligen försöka göra sig förstådd, inte bara för grannarna som har samma dialekt som man väljer att skriva på, utan för "den stora massan". Jag kan tycka att det lite smått är grunden i hela biten med just textbaserad kommunikation.
Nej, det är inte hela världen att ett ord blir fel (även om jag inte förstår varför man inte kan lära sig att stava till vanliga, i sammanhanget, ord som ex.vis "stereo"). Det är inte heller vidare svårt att acceptera ett stavfel, men, ju mer som accepteras, ju mer kommer att följa efter.
Däremot är det ett problem, åtminstone i min värld, när det tar längre tid att luska ut vad det är någon faktiskt vill ha svar på, än vad det tar att posta svaret och ordna en kanna kaffe ... och dricka upp hälften.
Senast redigerat av it_mutt (4 augusti 2015)
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!