3754
Sök

Ram/ID nummer

15 Inlägg
5 augusti 2015
Trådstartare
Ändrade regler vad gäller ID nummer på bilar så skall numret som finns i nedre kanten på framrutan överenstämma med numret som är instansat någonstans i ramen på bilen.

Jag har en CHEVROLET CG 21305
Enligt besiktningsunderlaget skall ramnumret vara instansat i tvärbalken under höger bakdörr men jag hittar det inte... är det någon som vet mer exakt var det kan sitta?

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
5 augusti 2015
Det är bara att leta. Dom stansades in lite varstans. Har haft 3 van och nummer på olika ställen

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

330 Inlägg
5 augusti 2015
Bäst av allt är när numret är stansat någonstans där det hamnat under något annat. Det finns säkert ett nummer, men det garanterar inte att du hittar det.
Lycka till.
B!

15 Inlägg
5 augusti 2015
Trådstartare
Tyvärr är detta så nytt för besiktningarna så det blir problem för många bilägare...

Grosshandlare
14 Inlägg
5 augusti 2015
På min Jeep Grand Cherokee sitter ramnumret under höger baksäte under en klädselflik...
Domkraften ligger brevid.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 256 Inlägg
5 augusti 2015
Crawler skrev:
Ändrade regler vad gäller ID nummer på bilar så skall numret som finns i nedre kanten på framrutan överenstämma med numret som är instansat någonstans i ramen på bilen.

Jag har en CHEVROLET CG 21305
Enligt besiktningsunderlaget skall ramnumret vara instansat i tvärbalken under höger bakdörr men jag hittar det inte... är det någon som vet mer exakt var det kan sitta?

Ett vanligt ställe är på ramen innanför höger bakhjul.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

7 454 Inlägg
18 augusti 2015
Finns en internationell överenskommelse(som inte alla följer) att rambyggda bilar ska ha primäridentiteten instansad med minst 7 mm höga tecken på främre högra rambalkens sida eller ovanpå i höjd med högra framhjulets insida.

hmm

Sök