Hybridsmurfen skrev:
Vettemannen skrev:
Distordera skrev:
Jag är på jakt efter en äldre cheva-pickis med långflak.
Problemet är bara att de flesta bruksbilarna har gått 27000 mil och upp. Snittet verkar vara kring 30.
Är det rimligt att ens fundera på en brukspickis med det milantalet?
Man vill ju inte slänga ut motor och hela drivlinan på renovering det första man gör.
Jag fattar att jänkejärnen är slitstarka som tusan men det är extremt sällsynt att hitta en pickis som gått 40000 mil. Kanske en hint?
Det beror lite på vilken årsmodell det är. Har pickisen 700-låda så är den ganska skottsäker gentemot 350-lådan. På en personbil brukar det ofta vara 350-låda men som på min Van sitter det en 700-låda och det är en -88. Även på Corvetten sitter det en 700-låda och det är en -86. Båda har 350-motorer.
/Benny
700-lådan är klart att föredra. Overdrive kan ibland spöka vilket yttrar sig i att den inte "lägger i sista växeln". Brukar vara en solenoid som spökar. Rätta mig om jag har fel folks!
Försök hitta en med bytt/renoverad låda så spelar det ingen roll om bilen rullat +40000 mil. Maskinen ger inte upp så lätt.
Sedan så får man hoppas att om de använt bilen som dragare att de har lagt ur OD och bara kört med D. Så ska man göra på många automatlådor som har OD.
Förlåt men måste fylla på med att OD betyder Overdrive, kanske inte självklart för alla.
/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (7 augusti 2015)
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!