Thebasicone skrev:Evildan skrev:Thebasicone skrev:CHEEVA skrev:Evildan skrev:Öppna ögonen, titta på folk generellt i trafiken och inse hur ofta du ser en e36 eller e46 nu när dom kommit ned i pris som far fram som en av de av dig nämnda idioterna kontra hur ofta du ser någon med en Asiatisk bil köra på samma vis.
Det finns statiskt underlag att tillgå om du klarar av att hitta det, det är inget jag bara vräker ur mig ur tomma luften begriper du väl.
Dina personliga åsikter gällande vem som vill åka vad är tämligen irrelevanta i verkligheten då dom där Toyotorna som ingen vill åka i enligt dig tillverkade
2012 10 104 424 bilar medans
BMW byggde 1,540,085 bilar samma år
så nej visst ingen vill köpa en Toyota.
Förklara gärna för mig vilka felaktigheter du anser att jag skrev, förutom då dina personliga åsikter.
Statiskt sätt så håller dessutom dessa Toyotor bättre än "din" BMW, finns statistik även gällande det om du ids leta.
Då menar jag inte nybilsundersökningar gjorda av försäkringsbolag, som till stor del påvisar hur dåligt företagen tar hand om sina kunder efter bilen är köpt då kunden istället hänvisas till sitt försäkringsbolag, utan undersökning av själva bilens förmåga att hålla ihop.
Leta så finner du, jag tänker inte servera dig något på silverfat när du påstår att jag far med osanning.
Att där finns fler BMW som är slutkörda köper jag, men det finns ju en anledning till att även ungdommarna vill köra dessa bilar. TS får helt enkelt hitta en fräsch.
De flesta idioter kör idag asiatiskt och är i medelåldern, alla dessa jävla familjeherrar på motorvägen som inte kan köra bil gör en mörkrädd. Det är inte heller helt ovanligt att man ser dessa puckon bakom ratten på en v70.
Behöver ingen statistik för att se detta, räcker med att ta en tur på valfri motorväg... sen alla idioter som drar husvagn, borde krävas en lång och krävande utbildning för att dra en sån där jävla låda.
Angående driftsäkerhet så går jag endast på min egen erfarenhet och den säger mig att bmw håller väldigt bra, jag har haft väldigt lite problem med mina bmws. De problem jag har haft har aldrig orsakat driftstopp. Den enda japsen jag hade fick jag däremot driftstopp med då en drivknut gick åt skogen. Subaru bygger grymt bra bilar, men även de kan gå sönder, min gick sönder.
Ingen råder som sagt TS att köpa ett lik, hittar han en fräsch bmw eller vad han nu vill ha och sköter den så kommer den hålla.
Anledningen till att många köper Toyota är för att det är billigt, sen att man blir självmordsbenägen efter en tur i denna låda skiter tydligen de flesta i.
Anledningen att jag frågade om mina föräldrars premie var faktiskt mer av att jag inte kan kolla med mitt personnr eftersom jag inte är 18 än, så om det skiljer 100 kr i månaden i snitt är det kanske ganska bra att veta det så man kan räkna in detta
Om man väljer att skaffa delarna själv kan det ju inte vara många som vill byta åt en så då kanske man får stå ut med 1100 kr istället för 900 från tyskland eller?
Hur kan det komma sig att BMW SV är billigare än Mekonomen eftersom Mekonomen kör en pirat-del...
Vad jag kan tänka mig och hör från mina föräldrar så varken pappas Prius lätt att fixa själv och kostar lite mer (kan tänka mig att det är pga att det är en hybrid motor) och mammas C70 är ganska så dyr med att laga, vet inte om det är pga att det just är en C70 eller om det är för att det är Volvo och den är svår lagad..
Lika lätt att fixa med som vilken annan jämngammal bil från Toyota, enkelt uppbyggd med andra ord, och delarna till en Prius kostar precis lika mycket som till andra Toyotor likaledes servicekostnaderna är lika.
Lämnade min på service förra veckan, kostade hutlösa 2330kr på märkesverkstaden.
Hybridsystemet gör inte bilen mer svårmekad, under motorhuven syns tydligt två orangea kablar, slicka inte på dom så är det inga bekymmer. Det behövs inte ens några specialverktyg för att byta hybridbatteri om det märkligt nog skulle behövas bytas ut, det är så enkelt att till och med grabbar nere i södra USA klarar av det med sina bristfälliga tumverktyg, finns några få videos på youtube varav en är från Louisiana vill jag minnas.
C70 är en enkelt uppbyggd bil det med, inga konstigheter oavsett om det är den S70baserade varianten eller Focusbaseradedito. Det enda som skiljer i princip är cabställningen om det är en cab, annars som vilken Volvo/Focus som helst. Vad är det du upplever som dyrt med dom här två bilarna?
C70 finns väl inte utan cab eller?
Det är antagligen s70 modellen då den är snarlik i utseende till en s60/80 från 03 ungefär..
Vad jag har hört var t.ex pappas prius dyrare än deras v70 från 02 var att laga osv, kan vara olika verkstäder dock och det kan vara det som orsakar det.
Har väl fått det om bakfoten antar jag då och dem kanske inte är mycket dyrare att serva och byta delar på osv..
Jag bara upprepade vad jag hört så jag har inte mycket aning om det..
En sak jag hört att pappa sa var att det inte var det simplaste att byta framlamporna men det är väl mer okunnighet antar jag än något annat
https://www.google.se/search?q=volvo+c7 … o+c70+1998
C70 coupé.
Om bägge bilarna lämnats till märkesverkstad är i regel priset tvärtom då Volvo tar mer betalt både för delar och tid.
Lamporna är simpelt att byta på en Prius, bara lossa på ett plastskydd på den aktuella sidan och byta, du behöver inte plocka bort batteri eller något annat, så det beror nog på lite okunskap utan att vara elak mot far din.
Svårare att byta på en gammal BMW E21 från -80 talet, då måste batteriet bort.
0
0
0
0