2151
Sök

Volkswagen golf 1.6 -00 motorstopp vid tomgångskörning

4 Inlägg
12 augusti 2015
Trådstartare
#1
Hej,

Jag är helt värdelös på bilar, så mycket möjligt att det är helt självklart vad som är fel...
Men iallafall, jag har en Volkswagen Golf 1.6 -00 som gått runt 15 000 mil och de senaste veckorna har jag börjat stöta på problem med att jag får motorstopp eller liknande om jag står stilla för länge och inte gasar, men om jag bara står still någon sekund så klarar den sig eller om jag gasar och håller inne kopplingen/inte har växel i så har den klarat så såhär långt. Men känns lite sådär o stå o gasa vid varje rödljus :-)
Dessutom så från och till så känns det inte som motorn får tillräckligt med kraft när man kör, så det känns lite som man kör på för hög växel och den får inte upp hastigheten så snabbt som den borde.
Har även känt imellanåt när man kör att det känns som det är "knutor" i bensinen, så den typ hoppar till lite o sen accelererar igen, känns ungefär som när en automatare växlar :-)

Har inte varit med om det alls innan utan det kom helt plötsligt för 2-3 veckor sen.

Någon som känner igen symptomen och vet vad som kan va fel och om det är något som är lätt/billigt o fixa eller om det bara är o skrota bilen? :-/
Senast redigerat av Jerry__ (12 augusti 2015)


Sök