3864
Sök

Körförbud pga restskatt??

242 Inlägg
18 augusti 2015
Trådstartare
Det är förra ägaren som ska betala. Men fick reda på detta i fredags. Sa till han att höra av sig till transportstyrelsen så fort som möjligt. Han sa att han skulle höra med dem på måndag. Men så frågade jag honom måndags och han hade inte hört med dem. Så skrev jag vänligt till han att han skulle försöka betala restskatten idag. Men så svarade han inte ens mig. Och restskatten är fortfarande obetald...

Ska man börja skriva till han på allvar nu? Att han måste betala restskatten IMORGON t.ex.

Mvh

1 661 Inlägg
18 augusti 2015
Även om du inte har något för det så skriv att du gör en polisanmälan om restskatten inte är betald innan veckans slut.

242 Inlägg
18 augusti 2015
Trådstartare
CC72 skrev:
Även om du inte har något för det så skriv att du gör en polisanmälan om restskatten inte är betald innan veckans slut.

Ska man vänta lite innan man går in så hårt?

Muttley
18 augusti 2015
Chrisehhh skrev:
CC72 skrev:

Ska man vänta lite innan man går in så hårt?

Du kommer ingenstans med en polisanmälan.  Du skall isåfall gå via kronofogden, men då får du själv lägga ut 500 kr för ärendet.  De är inte ens säkert de tar i det.

De handlar om 244 kr.  Ta de som läropengar till nästa gång.  RING alltid när du köper en bil vem de än är.

Så ring du imorgon och ta reda på betalningsuppgifter och betala det.  Inte ens värt att tjafsa om man nu behöver bilen.

117 Inlägg
18 augusti 2015
Sen heter det skatteskuld,restskatt är nåt helt annat wink

Gummi är färskvara och bör bytas ofta

186 Inlägg
18 augusti 2015
Jag skulle vänta ett par månader innan ja betalade..bara så skulden går till kronofogden för honom..sen skulle ja betala å bilen blev skuldfri.
Men pricken från fogden försvinner inte för honom...evil? Jepp! wink

Muttley
18 augusti 2015
haack skrev:
Jag skulle vänta ett par månader innan ja betalade..bara så skulden går till kronofogden för honom..sen skulle ja betala å bilen blev skuldfri.

Fast de betyder att han har brukandeförbud.  Kul att ha de för 244 kr ?
"pricken" försvinner jo.

242 Inlägg
18 augusti 2015
Trådstartare
haack skrev:

Men vill ju kunna köra bilen big_smile

242 Inlägg
18 augusti 2015
Trådstartare
Okej, han skrev nu att den var betald. Så får kolla det imorgon om det kommit nåt smile

Sök