3229
Sök

Explosionsrisk meka med givaren i tanken?

Muttley
14 september 2015
#21
De är nog ingen fara för ts. För ångorna lär ha försvunnit när han får tummen ur wink

De är ingen fara om du har bensin i.  Du kan veva runt i tanken friskt. 
Du behöver ju inte röka just när du gör det

551 Inlägg
16 september 2015
Trådstartare
#22
cenoxide skrev:
Rorys skrev:
Ska in här http://workshop-manuals.com/volkswagen/ … 1-1199.pnghttp://workshop-manuals.com/volkswagen/ … tachments/
och har lossat locket under sätet, sedan säger han att det behövs specialverktyg men  det ska vara bajonett vid kontakten?

http://volkswagenownersclub.com/vw/show … -fuel-pump guide för att lossa pump/armatur

Haha svärfar gav sig på och öppnade mha din länk, utan brandsläckare och nu försöker han fixa felen. Givaren och skit i röret. Hoppas brandförsäkringen håller.

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)

551 Inlägg
16 september 2015
Trådstartare
#23
Evildan skrev:
Moderering:
Flyttar tråden då den inte har något med varken generell felsökning eller motorteknik att göra.

Är det inte felsökning?

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)

Evildan
16 september 2015
#24
Rorys skrev:
Evildan skrev:
Moderering:
Flyttar tråden då den inte har något med varken generell felsökning eller motorteknik att göra.

Är det inte felsökning?

Du visste ju vad som var felet, så nej det är inte felsökning.
Det du undrar initialt i denna tråd är huruvida du behöver koppla bort batteripolen, det är inte heller felsökning.
Motorteknik är det definitivt inte.

Här kan du läsa vad som är önskvärt att beskriva vid postning i generell felsökning (motorteknik).

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=30856

...has left the building...
4 474 Inlägg
16 september 2015
#25
Evil: Vad hände med Rorys tråd typ "Vilken bil brinner bäst?" smile?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

551 Inlägg
16 september 2015
Trådstartare
#26
Evildan skrev:
Rorys skrev:
Evildan skrev:
Moderering:
Flyttar tråden då den inte har något med varken generell felsökning eller motorteknik att göra.

Är det inte felsökning?

Du visste ju vad som var felet, så nej det är inte felsökning.
Det du undrar initialt i denna tråd är huruvida du behöver koppla bort batteripolen, det är inte heller felsökning.
Motorteknik är det definitivt inte.

Här kan du läsa vad som är önskvärt att beskriva vid postning i generell felsökning (motorteknik).

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=30856

Aha ja det var en annan tråd sad

dawwe skrev:
Evil: Vad hände med Rorys tråd typ "Vilken bil brinner bäst?" smile?

Det var om viket som är bäst, diesel eller bensin men spårade ur och togs bort. Får börja om.

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)

Evildan
16 september 2015
#27
dawwe skrev:
Evil: Vad hände med Rorys tråd typ "Vilken bil brinner bäst?" smile?

Den gick nog upp i rök...

551 Inlägg
16 september 2015
Trådstartare
#28
Ja den brann inne i garaget...... Det var nog en bensintråd...
Senast redigerat av Rorys (16 september 2015)

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)


Sök