Jag körde min 16v på 100% E85 i 4-5 år. Det enda jag bytte för konverteringen var spridare till Bosch 0280 150 431 (röda) samt BTR från en B230F med LH 2,2 som levererar 2,5 bar i bränsletryck. Detta för att spridarna var för stora så då sänkte jag bränsletrycket för att leverera lite mindre bränsle.
Jag fick byta bränslepump på löpande band efter något år, tror jag avverkade 4 begagnade bränslepumpar. Då köpte jag en helt ny Bosch och den fungerar fortfarande dock har jag påbörjat V8 bygge i bilen så kör ej med den just nu.
Svårstartad vintertid var den, tog minst 30 sekunder så jag fick köpa ett 75ah VARTA batteri så att det fanns kräm.
Tror att det är en bra idé med uppställd tändning, det körde jag också. Hade även tändstift med ett varmare gradtal för jag inbillar mej att den blev mer lättstartad då.
Jag tror dock ej på någon effektökning öht. Jag gjorde det mest för att det var roligt med en stenålders etanolbil.
Besiktning gick alltid bra, inga problem med avgasvärden.