Fredsson: Hehe Då man har mitt yrke så är det en svår balansgång, fuskar jag ihop något då blir man häcklad för det gör man något för fint och brukar det hårt blir man dum i huvudet, så ska försöka hitta den gyllene medelvägen, men då ja lagt ner alldeles för mycket tid redan så känner jag att det är dumt att baka nu, så de kommer nog bli den rakaste och blankaste isbilen i byn här iallafall
Hängde kvar på jobbet en stund idag med:
La igen rostskyddsbehandlings hålet med en liten svets och fin spackla sedan. Har även blästrat av resterande fals och rostskydds grundat i 3 olika steg.
Sen drog ja på en sväng kitt över falsen.
Dörren är nu klar för grund!
Och i morgon ska ja åka ner till el och driftteknik strängnäs för att hämta veckans inhandling Sen blir det bira och jaga vidare på bilen i garaget.
Vad gäller slutfinish handlar det väl om hur du vill känna dig när du sätter dig och ska köra bilen.. man vill ju se fram emot varje tur och inte behöva störa sig på "det där hörnet där lacken blev dålig".
Tror förvisso inte det kommer vara en risk om man tittar tilbaka på dina tidigare projekt
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Fasen vilket jobb du gör. Kommer den bli okey för gatan också med tanke på att du river all el o. inredning. Eller förbereder du lackering? Känns spontant att du får sikta in dig på iskörning nästa vinter. God Jul på dig och tack för all underhållning du ger oss här.
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
eastmotorsport: Tackar och hoppas du fick en god jul du med Tanken är att inte köra så mycket gata, men all el kommer dras nytt och onödigt kastas bort. Men lysen tuta kommer finnas (Inget av det som satt i bilen förutom instrumentbräda kommer in i bilen igen
Planerna för idag var stora men de sket sig lite här och var när jag och Olofsson va ute i garaget och stöka:
Pipan ramlade praktiskt taget av.
Och sen va det de där med att få ut drivaxlarna, de va där det sket sig, dom satt så jävla hårt fast, men efter mycket om och men med diverse dragare osv så åkte storsläggan fram och löste problemet.....
Skulle vara fränt med rwd, men så blir det inte
Men nu är allt i praktiken klart för att lyfta ur maskin och låda, men som sagt allt sitter något grönjävligt fast så vi får se om vi biter oss i röven nästa gång med.
Blev en snabbsväng ut idag med för att tvätta av verktyg och söla ner med att ta bort massa andra prylar.
Tagit bort allt som har med abs och slav att göra även en del servo rör och slav, Lite annat onödigt med.
Sedan va de bara att duscha in allt med kall avfettning och gnugga med scottesvamp. Då blev det relativt rent och då blir det roligare att svetsa och dylikt senare.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.