Då så har bygget börjat ta fart igen.
Specialverktygen från BMW har kommit in så att vi kan byta ut hubben vid vevaxeln.
Med 4 veckor kvar till Elmia börjar man känna av stressen...
Växellådan är nere och kopplingspaketet ska bytas ut till ett Dodson Motorsport Sportmans DCT som ska klara över 1000Nm.
![http://rejsa.nu/im/user/19925/2016-02-25-16-49-25_img_35352.jpg]()
Original turboaggregat är nere och de nya kommer på måndag.
![http://rejsa.nu/im/user/19925/2016-02-25-16-49-25_img_3535.jpg]()
Så fort motorn och växellåda är klart (förhoppningsvis nästa vecka) så är det interiören kvar.
Stolarna ska monteras in ordentligt, buren ska lackas och monteras.
Mappning blir troligtvis efter Elmia i brist på tid innan.
Ett problem som jag har lite svårt att bestämma mig för hur vi ska göra är när det gäller fälgar och däck.
Med de keramiska bromsarna går inget mindre på än 19"
R-däck i 19" finns det inte jätte mycket att välja på.
Det jag hade velat köra är 10" med 275 fram och 11" med 305 bak.
Nu till problemet: Om jag väljer att köra Toyo R888 så finns det endast 265 att köra fram, nästa steg är 295 vilket blir för brett.
Om jag väljer Michelin Cup 2 så finns det 295 eller 325 bak och 325 är för brett för att få plats i hjulhusen bak.
Helst hade jag velat köra Hankook men de finns inte i 19" tyvärr.
Några idéer?