En tråd som man brukar hitta på många andra bilforum.
Alla har vi väl någon bil som man kanske inte riktigt vågar erkänna att man gillar. Kanske man tillsammans med likasinnade talar sig varm om amerikanska muskelbilar, v8-motoriserade monster som håller på att sladda av vägen bara man nuddar vid gaspedalen. Medan man i sjävla verket drömmer om att ratta runt i en Prius, eller en Multipla, eller gud förbjude, Ford Ka? Ja, ni fattar..
Enligt tradition börjar ju TS så..
Chevrolet Aveo
Inte på långa vägar någon "riktig" Chevrolet, ingen v8, framhjulsdriven, liten, koreansk (Daewoo kanske hade varit ett mer passande varumärke på denna?). Däremot måste jag erkänna att jag tycker den är J*VLIGT snygg, Antagligen den snyggaste småbilen som tillverkas idag, och mätarhuset är nog bland det läckraste jag sett, som taget ifrån en sporthoj.
Citroën DS5Jag vet inte hur många radmeter skit jag skrivit om franska bilar i diverse forumtrådar genom åren, å andra sidan inget jag är ensam om, men det är ju lite detta som är denna trådens syfte. Citroën DS5 däremot, eller DS-modellerna rent allmänt, har jag gått och blivit vansinnigt förtjust i. Väldigt futuristiskt design, som ett rymdskepp på hjul, skulle lätt välja denna framför dem flesta av dagens tyska premiumpråmar.
BMW X6Lite samma sak med BMW:n, när den lanserades tillhörde jag den grupperingen som HATADE x6:an, stor, klumpig, rent grotesk tyckte jag den var, en riktig dunderklump. Men bilen "växte" sedemera på mig, och med tanke på hur mycket skit jag snackade om dessa bilar då har jag lite svårt att erkänna att jag gillar dem idag, tycker dem är feta som f*n.
Så, vilka bilar tycker ni, egentligen, om?