ja.. länge sen man skrev här. Ragnar har dock varit med om mycket den senaste veckan. tänker inte lägga upp en massa små inlägg utan här kommer nog det längsta inlägget ever haha
vad ska vi börja med? jo dem fula rören på sidorna är väck. jag har absolut ingen aning om vad dem heter men när ni ser bilderna fattar ni direkt!
skenet bedrar, den svarta sidan var mot utsidan..
herregud.. fint skick?
den knäcktes när vi skulle ta av den..
så mycket att städa..
så borta
nästa grej som Ragnar har varit med om är nytt ljudsystem, dock inte helt klar med det.. i Ragnar är där bara högtalare i dörrarna och det blir inte bra ljud, så har fixat 2st 6x9 som jag ska bygga "lådor" till så dem kan ligga bakom sätet. men har köpt Pioneer bilstereo 4x50W och 5,25 högtalare till dörrarna med 120W i vardera högtalare. tråkigt nog fotade jag inte dem gamla högtalarna.. dem var helt igen täppta med skit och damm.. urk!
Tog även en runda till skroten, fanns vissa små saker i bilen som fattades.. små saker som man stör sig på mer än stora rost fläckar haha.
den lilla kåpan som sitter runt uttaget var borta så där var innan bara ett stort hål..
sparken till att flytta backspeglarna hade ingen gummi runt den så man fick ju skit ont när man skulle ändra bakspeglarna..
innan fattades det en plåtkåpa på flakluckan.. bara ett stort hål.. letat flera gånger efter det men inte hittat men nu jävlar hade jag tur. skitig som få men det är bara att skrubba!
Ragnar har även fått en service och vi har kollat magen på honom. bytat oljefilter, bytat kylarvätska, luftfilter, olja och tändstift. allt såg faktiskt jätte fint ut för utom den dumma drivknuten. såg även att där sitter gummi "plattor" i fjädrarna, så dem försökte vi ta väck.. gick inte så bra då kom sitter som sten! får ta och såga sönder dem när tiden finns istället.
klia magen