Tack doktorduett, kan bli bra vad det lider. Vi hoppas att det går att ordna JW, misstänker att en tidigare ägare som har bytt ut en del trä men inte tagit hänsyn varken till kaross eller andra saker. Det är inte original eftersom det inte finns några hål för träskruvarna Jag får tillverka mallar så att både bak och framdörrarna går i linje med varandra och med karossen, vi håller tummarna att det funkar
Det funkade att sträcka ena benet på ett vinkeljärn för att få till en böjning. Lite smekning med en slägga i skruvstycket bara Första B stolpen börjar få form Det som ska kompletteras på den här sidan är pinnen, som låset från Jaggan ska passa med
Det har försvunnit en del material under åren, så nu är det dags för lite ny plåt för att få större anliggningsyta för dörren och lite förstärkning samtidigt Har hittat en Amerikansk renovering av ett sånt här fordon, där verkar det som de lagt ett vinkeljärn som förstärkning, men det vete fasen om jag vågar göra??? https://hotrodfactory.net/2016-complete … 1935-chevy
Vän av ordning tycker nog att jag vinglar fram och tillbaka i det här bygget och tyvärr håller jag med. Har så jäkla svårt att bestämma hur jag ska gå vidare i vissa moment. Äntligen blev beslutet fattat , C stolpen blir i samma stil som B stolpen med vinkeljärn som dörren ska gå mot. Ska skära bort den dåliga plåten i öppningen ända ut Framsidan på C stolpen nästan klar, ska bara med till jobbet och fräsa lite avlånga hål för att kunna justera dörren även inåt och utåt (framåt och bakåt blir med shims innanför gångjärnen) Hoppas högersidan går fortare nu när jag äntligen bestämt hur det ska göras
Har själv samma problem. När man kommer till nått moment som man inte är insatt i eller inte riktigt vet hur man skall utföra kan man fort hoppa till något annat...
En del prylar börjar ta form. Första dörren provhängd innan allt trä ska bort, tur att det bara var punktat hela C stolpen ska upp 5 mm Plåten till gångjärnen i dörrarna blir tillverkade med ett 10 mm plattjärn med svetsade vinklar i sidorna (fräsen på jobbet är lite glapp så det går så förbaskat sakta att fräsa ur så mycket som behövs)
Om inte annat är det ett lite udda projekt Norstmo Ja nu känns det som att det går lite framåt JW. C stolpen höjd 5 mm och dörren provad igen så nu är det lika bra att sluta fega och svetsa fast stolpen Istället för korgmuttrar blir det en gängad platta på insidan Vill inte svetsa fast i hjulhuset eftersom jag räknar med att byta ut en hel del av plåten där
Inte mycket att skryta med, men en plåt tillverkad Original är det två delar Eftersom bägge delarna inte är i bra skick , lät jag både sick och falsen, krympen och hjulet jobba lite. Lite småjustering och byte av lite plåt i hjulhuset så blir det förhoppningsvis bättre
Det är så många andra saker som kommer emellan så här års Efter en jäkla massa hamrande, krympande och hjulande är en del av hjulhuset tillverkat Som vanligt när det gäller mig velas det fram och tillbaka så har kommit fram till att varför ska jag göra hjulhusen i originalform när inget annat blir original på det här bygget. Har börjat med plåtar med ett annat utförande så den här plåten får väl räknas som lärotimmar
Skoj att du orkar hänga med på det här stolleprojektet, tyvärr har mina höfter djävlats med mig en längre tid nu, så jag varken vågar eller kan hålla på så mycket som jag vill Men ibland blir det nåt gjort. Bygger hjulhuset i småbitar men tror jag kan göra andra sidan i färre bitar med den här sidan som mall. Det går mycket fortare på det här sättet eftersom det blir mest bearbetning i sick och falsmaskinen. Det blir lite rakare och högre längre bakåt eftersom bakaxeln är flyttad ca 100 mm bakåt och de däcken som jag ska ha är lite bredare än det var i original + att det blir lite bredare för baksätet
Lite mer är gjort, en del av högen av plåt som har blivit till med mina misslyckade försök med hjulet gick att återanvända. Lite trevligare med ny plåt