Ja äntligen börjar det rulla på lite Ramen är inne , var bara tvungen att rulla dit framvagnen för att kolla passningen, kommer förmodligen behöva dra ihop ramen lite där den ska sitta, eftersom jag vill behålla gummiupphängningen, verkar inte som ett mission impossible. Nu ska hela ramen fixeras och en jäkla massa nitar tas bort, x framen måste vidgas och kortas ner och hela ramen boxas. Härligt att när 20 års skit försvinner är till och med färg kvar på framvagnsbalken
Japp, men det är skönt att slippa laga rost än så länge är det lite grövre grejor som gäller rostlagning kommer senare när kaross, skärmar och resten av tunnplåtsdelarna står på tur
Japp grovjobb är namnet, inte ofta man behöver använda tiltfunktionen på den gamla trucken, men vid såna här jobb kan det vara en fördel att kunna luta grejorna lite, 25 nitar borta säkert 50 kvar
Jaha, konstaterat att det måste bli kardankortning, motorn ska flyttas ca 30 cm bakåt och ramen breddas 18 cm i motorrummet, men får hämta hem lite skärmar och andra plåtdetaljer för ett test att det inte ställer till för mycket
Jag håller tummarna också,har ju inte så långt så det kanske kan gå att göra ett studiebesök,gillar tokiga projekt,det kommer ju bli hur fräckt som helst
Det rör lite på sig i alla fall, bestämde mig för att ersätta träreglarna som är på sidorna med rambalkarna istället. Lite förstärkning bakom snitten och reglarna som mall, lite kraft för att pressa isär. Fördelen är att kardantunneln blir automatiskt bredare och även ramen i fram där framaxeln ska fästas. Lite kontrollmått innan helsvetsningLeif