undra hur mycket en vanlig 855 t5 ska ladda har suttit och kollat på en del forum. men hittar bara på 240hk moddelerna och dom ska ladda kring 0,7 0,8 står det.. men vad ska 226hk ladda då? för volvo R modellerna laddar ju 0,8 0,9 enligt vad jag har fått fram..
okej.. då måste jag ha fel på min trubo... för min laddar 0.5max och sen om jag ligger på så laddar den 0.3bar.. så då måste jag väll byta turbo troligen då.. tror den drar olja genon turbon med. så det måste väll innebära att turbon är slut...
Kan vara massa skumma fel ju, min 940 turbo hade samma fenomen.. Min skall ladda runt 0.55 om jag inte minns fel, och den laddade max runt 0.4.. Trist som fanken, sen bytte jag avgassystem dvs, lättade upp motståndet lite å vips var det ur världen.. sunkigt jävla avgassystem.. å sen turbon, å allt annat å vips.. haha, men kolla ditt avg..
dom ja skruvat med på jobb ligger runt 0,4...ibland kan dom gå upp mot 0,5 också...så där har du hyffsat riktmärke...ska slå en kolla i våra verkstadshandböcker på jobb så ja inte luras/MVH Johannes
Grundtrycket ligger på ~0.4 som sedan pys upp till till det inställda värdet i boxen med hjälp av TCV:n.
Fjädern i wastegaten har en tendens att bli slappp med åren och då sjunker laddtrycket, en arbetskompis 850 laddade bara 0,5 orginal.
fredda_king skrev:
okej.. då måste jag ha fel på min trubo... för min laddar 0.5max och sen om jag ligger på så laddar den 0.3bar.. så då måste jag väll byta turbo troligen då.. tror den drar olja genon turbon med. så det måste väll innebära att turbon är slut...
Testa och ta bort kontakten till TCV:n för då går den på grundtrycket, laddar den lika mycket med den i och ur kopplad så är det nog tyvärr så att TCV:n är kass.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
kan vara att du har samma problem som jag hade när jag chip trimmade min v70 jag hade förut.. fick inte upp rätt ladd... vägrade... pga. att orginal dumpen var gammal å sprucken i membranet, så att den släppte igenom ladd där... köpte en "ersättningsplatta" och slog dit en återcirkulerande vanlig dump å sen var problemet ur världen
okej. jag hittade en grej som ströp mitt ladtryck det var kondens i min intercoller så jag tappade ur det och nu laddar den som den ska:) men ska chipa den nu om nån dag:)