3687
Sök

Subaru Legacy RS -93, totalt ombyggd och genomgången

Subaru Legacy Turbo från 1993 som byggs om till 1989-1991 RS utseende och identisk exteriör med 1993 års Prodrive grupp A bilar

39 307 Visningar
Uppdaterades senast 15 mars 2018
373 Inlägg
24 augusti 2015
Trådstartare
#1
Tjena, tänkte att det kanske finns intresse för en gammal Subaru här så jag slänger ihop en liten projekttråd om eländet! wink

Köpte bilen 2011, tog inte en vecka förrän jag hade börjat riva isär den för att leta och åtgärda den rost som fanns, vilket inte var speciellt mycket med tanke på vad det är för bil... Dessa bilarna brukar vara som knäckebröd i skärmar, dörrar, trösklar och ja överallt. smile Jag har knappt några bilder på bilen innan jag rev isär den ens! big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-f73d4afe12c954d64a95c06f0bd9ad23_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-9b4d174a60c0dfe11e35f5999652d851_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-548637fd8802f27e4ad2de5b1a99fb38_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-e697ddf3d383e99275c6adad6a41b388_large.jpg

Jag hade själv slipat bort all rost innan den åkte in på lack, och målat med 2 komponents epoxi grundfärg, för jag litade inte på att lackerarna skulle göra det lika noga som jag själv, och det verkar ha betalat sig nu snart 4 år senare! Det mesta jobbet la jag på ställen som inte syns, inne i hjulhusen bak, i fjädertornen bak, längs tröskelkanterna på in och utsida, insidan på bakskärmarna i bagaget etc.

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-c205846eb62f455ba5353d35f8376b1c_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-67f33bb803038f45f97153353045f28f_large.jpg

Den lackerades vintern 2011/2012 och jag fick ihop bilen till våren 2012, satte på D2 coilovers men i övrigt så var bilen ungefär som när jag köpte den, TD05 turbo, VOS chip och lite annat sånt. Jag rasade växellådan efter nåt år så då satte jag dit en Impreza GT låda istället och målade till lite detaljer på underredet och monterade Whiteline ALK och STI alu bärarmar fram. 2013 så satte jag dit Brembo bromsar från en Impreza STI runtom.

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-1af9cc1a0567a94ff22f6bf45e51e1c3_large.jpg

Våren 2014 så blev det en väldigt omfattande ombyggnad av bilen, då gjordes följande:

Alla detaljer under bilen byttes ut mot redan pulverlackade delar som jag snodde från mitt Impreza GT projekt.
Alla skruvas lämnades på gulkromatering.
Alla bussningar byttes till Powerflex.
Whiteline 22mm krängningshämmare, Perrin droplinks och Perrin infästningar.
AST 5300 3 vägs fjäderben med Eibach fjädrar.
2.25 snabb styrväxel.
Killer B Motorsport sump, skvalpplåt och oljesil.
Impreza STI Type R DCCD växellåda, R180 bakhjulsnav, bakre drivaxlar och bakdiff.
Och en hel del annat....

Det blev som en helt annan bil...

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-321a4e6790e25baae578f7dbf1aa21f0_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-4c7a69a9533703834712bd35a70bc51d_large.jpg

https://www1.garaget.org/archive/121/120948/260545/large_260545-3462550.jpg

https://www1.garaget.org/archive/121/120948/260545/large_260545-3396593.jpg

https://www1.garaget.org/archive/121/120948/260545/large_260545-3367457.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-72034e4eb108fa8f2d9beeaa6cc2492c_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-bea9c8f4932e8160bf9ada3231cb030b_large.jpg

Jag tänkte att jag skulle nöja mig där, behålla originalmaskin och de 280-300hk den kanske lämnande, bilen gick riktigt bra ändå trots den låga effekten! Jag var och körde Superstage 2014 och fick tiden 1.28.97 trots att utväxlingen i den nya växellådan inte alls passade en sån snabb bana, femmans växel fick åka i på rakan tillochmed!

Men så hamnade jag i en mindre rolig livskrig i början på detta året, och tänkte att jag ska jävlar bygga mig en ny motor så jag har något roligt att tänka på...! cool

Valet föll på Williams Competiton Engines ltd, jag tillhandahöll ett semi closed block från en jdm Impreza STi från 2003 som jag skickade till England, blocket borrades till 93mm (+1mm överdim) och planades. Topparna blev från en Impreza STi Version 4, det är bra toppar med vettiga kamaxlar och bra flöde. Vevaxeln blev en EJ257 STi vevaxel för 2.5l, det ger en volym på 2145cc istället för 1997cc. Williams H profil vevstakar, Mahle Powerpak 4032 stroker kolvar, ARP topplocksbultar, ACL Race vev och ramlager, Roger Clark Motorsport toppackningar och 11mm oljepump.

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-918a3bd964eeb6eba441771fa6795bdf_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-9201721553e3c6aee30e57ec76760328_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-29fe02a7b4782a795ddb7797d5d04de3_large.jpg

Så det var ju bara att kasta ur den gamla maskinen och börja, detta var i början av detta året... Jag har inte stressat tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-33b1df65b2e2bc330932a725f8b49fc2_large.jpg

Nya motorn kom hem till Sverige från England där den byggdes av Andy Williams, jag köpte den som ett "longblock", dvs block med toppar och kamrem ditsatt, men ingenting annat. Fick börja med att flytta över sumpen från min gamla motor.

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-a3ba45a2d0214c96124cf271ddbf5385_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-7fecbbc7f83df1d0806ce6eae0741667_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-4acccd7294aea02036db5ad08ce41c95_large.jpg

Insuget efter polering, "några" timmar la jag ner på det här....

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-5df263a59f7bb25af828cb5570767645_large.jpg

Kabelhärvan sprätte jag upp och snyggade till också.

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-430fcadcd237cfc8120aaceb3c1a7938_large.jpg

Blouch turbo, den motsvarar 2.5XT-R Polka Pickle men säljs av Scoobyclinic under namnet SC46 och med twin scroll avgashus.

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-265179d89924d38e557c839b558dbbc7_large.jpg

2 skivig ofjädrad HKS koppling åkte också på, för polaren hade 2 såna liggandes tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-2aee1b54c8d1972d2b135ef3a8f79562_large.jpg

6 växlad jdm låda (utväxlingar skiljer mot euro) från en jdm Impreza STi 2003 med DCCD centerdiff, även bakdiffen byttes till tillhörande R180 med 3.9 utväxling. Kardan kommer från en automatväxlad Legacy -92, dom passar längdmässigt med de längre 6 växlade lådorna.

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-c8c623e250e0e77a79f2f2b2d0f9a912_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-c3bf7c63915d41efcf2da7d343c995fb_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-634acdbc437eceeb93ed365ff87b5a95_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-a545ee7439bcc6adb7ea95cb3f79524d_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-4196aeab180241ee5590d4574a9678d3_large.jpg

373 Inlägg
24 augusti 2015
Trådstartare
#2
Mera bilder från nutid! smile

Jag har sprätt upp alla kabelhärvor och lindat om, allt ska vara rent och snyggt! smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-fa392338fc633819460313766f3d29ef_large.jpg

Jag kommer behålla chargecooler systemet på Legacyn, för jag tycker det är en detalj som gör en Legacy en Legacy, det kommer begränsa effekten, för en fmic hade fungerat bättre, men jag vill verkligen behålla den vattenkylda intercoolern. Jag har dock bytt till en mycket större vattenkylare och en bättre vattenpump från Bosch, så förhoppningsvis kommer det fungera okej. Det funkade ju okej i rally i början på 90 talet då en hel del grupp a bilar hade chargecooler. smile Jag ska montera vattenkylaren lutande dels för jag tycker det ser bra ut, och för att få bra luftflöde ur den med stort mellanrum till oljekylare och vanliga kylaren.

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-182c36ccc648498b01772db6a51d4c97_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-42d7bbeddb7d759cfe8c6a744d4aabed_large.jpg

Jag tog även beslutet att fimpa ABS systemet helt och hållet, jag hade problem redan förra året att ABS la av helt när man fick hjulspinn, vilket är rätt farligt när man stampar fullt på hejdaren och man låser hjulen när man inte är beredd på det smile Det gamla ABS systemet är inte anpassat för en växellåda med DCCD centerdiff, det var först 2003 som Imprezorna med DCCD fick ABS bromsar. Sedan så tog ABS pumpen väldigt mycket utrymme i motorrummet, och hela systemet väger rätt mycket.

Det var mer jobb än jag trodde när jag började läsa på om det, första steget var att byta bromsrören i motorrummet, turligt nog så har jag även en Legacy 2.2GX som reservkaross och den saknar ABS bromsar, första tanken var att plocka allt från den, en lysande ide tills jag insåg att den biljäveln har hillholder! sad Så både bromsrör och huvudcylinder skiljde, bromsrören gick dock otroligt nog att böja till rätt vinklar och längden var helt perfekt! Jag fick böja till ett eget rör till vänster framhjul bara, huvudcylinder däremot... 2.2GX hade en cylinder med 3 utgångar och 1" storlek pga hillholder, man ska ha en cylinder med 4 utgångar men att hitta en i 1.1/16" som är det optimala var inte lika enkelt, den enda Subarun som hade en sådan cylinder var Subaru SVX LSi FWD (Ja, framhjulsdriven!) som bara såldes i ett fåtal ex i USA, men turligt nog så kunde jag komma över en "ny" utbytescylinder på ebay till just en sån bil! smile Fördelningsventilen fick jag också ta från 2.2GX.

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-a316cb224d85958815bc04d0c9c3d05b_large.jpg

Bromsservon kommer från en Impreza STi 07, slipad, grundad och omlackad.

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-41daa3149aeeaeed6540ec53ea096021_large.jpg

Allt på plats!

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-b6b2506e24e8255bb7d7f8ae228b2e5a_large.jpg

Här är Bosch pumpen för intercooler kylaren, fästet fick jag smida ihop av vinkelprofil i alu, och ja det ska plockas bort och lackas svart. smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-7a723af1fa9e1ec4774c135d57aa66cf_large.jpg

Såhär står bilen för tillfället, det mesta är klart nu, bara insug, bränsleslangar och lite bråte som ska dit smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-337da41ce433a9d396357eb7570396d8_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-a8d804f04410283fe4a8d907010ab92d_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-03be1d522fb18df5c95f96a4d609b97f_large.jpg

17 Inlägg
24 augusti 2015
#3
Kan bara säga, vilket sjukt jobb , underbart o se!!!


78 Inlägg
25 augusti 2015
#4
Åh äntligen en ny tråd om min favoritbil! Har letat den gamla tråden på subaruklubben men inte hittat den, så misstänkte att den var borta smile


373 Inlägg
25 augusti 2015
Trådstartare
#5
uranium skrev:
Åh äntligen en ny tråd om min favoritbil! Har letat den gamla tråden på subaruklubben men inte hittat den, så misstänkte att den var borta smile

Haha tack lille Niklas Testiklas wink Ja tråden på SSC är nog borta, likaså jag wink

Du har ju smekt ihop din Evåå väldigt fint också!

20 Inlägg
26 augusti 2015
#6
Vilket jobb, jag är imponerad.

373 Inlägg
27 augusti 2015
Trådstartare
#7
Jo det har ju varit lite jobb med denna bilen, skulle ju bara vara en bruksbil från början.. Spårade ju ur lite smile

78 Inlägg
28 augusti 2015
#8
ImprezaGC8 skrev:
uranium skrev:
Åh äntligen en ny tråd om min favoritbil! Har letat den gamla tråden på subaruklubben men inte hittat den, så misstänkte att den var borta smile

Haha tack lille Niklas Testiklas wink Ja tråden på SSC är nog borta, likaså jag wink

Du har ju smekt ihop din Evåå väldigt fint också!

Tack Åskar! Den rör på sig rätt duktigt nu kan jag säga med nya motorn. Skulle ha renoverat bakvagnen lika som framvagnen och lackat om hela bilen bara så allt verkligen är tipp topp. Men det kommer väl så småningom smile


373 Inlägg
1 september 2015
Trådstartare
#9
uranium skrev:
Tack Åskar! Den rör på sig rätt duktigt nu kan jag säga med nya motorn. Skulle ha renoverat bakvagnen lika som framvagnen och lackat om hela bilen bara så allt verkligen är tipp topp. Men det kommer väl så småningom smile

Det kan jag tänka mig att den gör, en massa effekt i en gammal konservburk är aldrig fel wink Snart vinter, bara riva isär skiten! big_smile

----

Nu har jag mekat lite igen, har sparat all min semester tills nyligen för att kunna arbeta på bilen! :p

Söndagen var ingen bra dag, jag satte dit mitt apfina insug som jag lagt ner hur många timmar på som helst, det satt så fint där tills jag spände åt det och det klingade till och jag frös till is och trodde jag skulle dö.... :gnash:

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-625cf8e23f16bafe20a556faed027ce9_large.jpg

Katastrofen var ett faktum, efter ett smärre sammanbrott så började jag fundera på hur fan jag skulle lösa det, svetsa var första tanken, men känner ingen som löser det lite snabbt och smidigt, och dessutom skulle det medföra mycket jobb att slipa ner svetsfogen och snygga tills allt igen, inte så roligt. Men en jag känner hade 3M DP490 2 komponents epoxilim, samma som tex Koenigsegg använder att limma ihop grejer med, och det skulle även funka för de flesta metaller, så jag slängde mig i bilen för att hämta limmet och tillhörande limpistol med blandspets!

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-9149859a440d7e23d97c428d014f1818_large.jpg

Det fick sitta i press i 2 dygn för säkerhets skull, idag skruvade jag dit det och jag var livrädd att det inte skulle funka, men det gjorde det. Det har inte spruckit än iaf, kanske gör det när man börjar köra med skiten men hoppas inte det smile Limmet ska tåla 120 grader iaf.

Jag är även klar med det mesta andra i motorrummet, bara lite smått elskit, kylare, intercooler, snygga till lite saker och bättra på lite ställen i motorrummet med färg som återstår!

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-5a39ff7ce6358d25059dfbf93d5d4ebf_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-f8e709c2f912b9a7afe97a2689a9ed2a_large.jpg

Var även på Streetpower och inhandlade lite grejor, en Nuke catchtank för dränkpump, i den kommer det sitta en Walbro GST 450 pump, i org tanken kommer det sitta en Walbro GSS 341.

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-f65993bf3919f1155483999da82bffae_large.jpg

373 Inlägg
5 september 2015
Trådstartare
#10
Det går inte i rekordfart men det går stadigt framåt, nu återstår väl i princip bara att slipa/grunda/lacka lite småfästen och delar, tillverka hållare för gasbehållarna för dämparna, löda lite kablar till lufttempsgivaren, laddtryckssolenoiden och mapsensorn, beställa lite mer slang och slangklämmor och nån böj så jag kan koppla ihop alla kylslangar från intercooler-vattenkylaren till pumpen och värmeväxlaren.

Lite guldfolie under intercooler/värmeväxlaren:

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-2fe13eec0de81f725f4f9da592cb64fd_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-208ec9c966a8f8db23d1bc8c519e0ec5_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-dddbaaabb9ac06dd270f1f61d3b8ffde_large.jpg

373 Inlägg
13 oktober 2015
Trådstartare
#11
Oj vad dåligt uppdaterad min projekttråd är! Jag har inte orkat skriva något, men det har ju faktiskt hänt en hel del nu!

Motorn provstartades för några veckor sedan, förutom lite småproblem med bränsleläckage från bränsletrycksregulatorn och från BTR-adaptern på ena fuelrailen som berodde på avsaknad av gängtejp/inte dragit tillräckligt hårt och att en 0-ring var lite skadad, så gick allt smärtfritt! Inkopplingen av lufttempsgivaren krabbade lite då jag försökte köra den på kablarna till luftmassemätaren och med ett 1k ohm motstånd på signalkabeln, till slut gav jag upp och tog bort motståndet, lödade ihop de 2 kablarna med AN Temp 2 och jord kablarna från Links expantionskablage och då funkade det!

Jag la även mycket tid på att tillverka innerskärmar till den, mycket tidsödande då de helst skulle sitta som gjutet och täta så bra som möjligt, bara tillverka en malljävel tog ju nästan en halv dag. Sen när innerskärmarna väl var utskurna så fick man av och på med framskärmarna hur många gånger som helst innan innerskärmarna var nerslipade så pass att framskärmen passade bra.

Elen till Bosch pumpen till chargecoolern är också kopplat med relä och säkringar, och går igång när tändningen är på.

Tanken var att bilen skulle ljudisoleras lite innan inredningen sattes tillbaka, men jag var lite orolig över att rost ev kunde dölja sig under asfaltsmattorna på golvet, så jag tog beslutet att skrapa bort asfaltsmattorn på golvet och slipa plåtrent, för att sedan epoxigrunda med Hagmans CA Primer innan jag la in ljudisolering. Nu var det inte något som en normal människa skulle kalla för rost, utan det som fanns var att det började bli lite mörka prickar i plåten när grundfärgen var bortslipad. lol Men i min värld är det rost, och det känns skönt att inte ha det längre. tongue

Pappersmall till innerskärm:

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-60d17c87eba03b0ee85dd3eefaab6862_large.jpg

Köpte ett 60x300cm stort ark med 2mm plast för ändamålet, bra att ha! cool

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-19a4253e131a5b1751e0c61d169f411b_large.jpg

Ser inte mkt ut för världen, men mycket jobb innan man fick formen bra så att det låg smutt mot framskärmen och mot hjulhuset!

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-ea8391ac8961078c0886fe2e667d9d18_large.jpg

Kapade även bort lite plåt, som Prodrive gjorde på grupp a karosserna! lol

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-7f737585842111d024db124d3880e0e8_large.jpg

Innerskärm på plats:

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-814b2712d517dd3a651bab0e2bccf9a9_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-ad5c218ddf65b864271c1c0b6cf5d869_large.jpg

Jag gjorde som vissa WRC team och tätade med aluminiumtejp! Vill inte ha in massa skit i dörröppningen. smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-fa2fc035293566fcfcecdc257a92022f_large.jpg

Här har jag påbörjat bortskrapandet av asfaltsmattorna, inte roligt men jag har ju gjort det några gånger innan...

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-314a5f642e3108a928bc758922a4184c_large.jpg

Slipat plåtrent:

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-68b3e153d57c17a69932918273a19aff_large.jpg

Epoxigrundat:

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-6bbe5798d16a95cb3785beca14f5f7b8_large.jpg

Ljudisolering in, valde att inte lägga i nya asfaltsmattor ifall jag i framtiden skulle få för mig att skrapa bort alla asfaltsmattor i bilen, känns onödigt att klistra fast nåt som man kanske vill ta bort om ett par år. lol

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-6f57a819de775eb71b0a1dd43cd5a353_large.jpg

Jag fixade även till dörrsidorna, jag var inte nöjd med hur jag hade gjort det för 3år sedan när bilen var nylackad, så gör om gör rätt!

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-37b7e3f2f2cff72c4ed8de7bdcec0199_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-a37a086449217efb61c85d534559f9d1_large.jpg

Jag har kört 18mil på mineraloljan, så igår bytte jag oljefilter och till halvsyntet olja som ska köras ca 50 mil, fast det lär jag inte palla så jag nöjer mig med kanske 30mil wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-7b5572dacd7c3ce22661505154d8fb31_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-e16fcbffe5c503f05df19f7ddb491bfe_large.jpg

Som ni ser så saknas det både taklister, grill och centrumkåpor på fälgarna, sen ska nog bakre rutorna få lite solfilm med cool

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-b5d8575300cc9fc4cea1843cbbef89a0_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120948/120948-a8a3c691989d63485769619a972ad569_large.jpg

4 822 Inlägg
14 oktober 2015
#12
blev kanon med innerskärmarna, det andra vart inte så pjåkigt det heller.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

242 Inlägg
14 oktober 2015
#13
underbart o se en subba bli omhändertagen smile

373 Inlägg
14 oktober 2015
Trådstartare
#14
Christian S skrev:
blev kanon med innerskärmarna, det andra vart inte så pjåkigt det heller.

Tack Christian, hoppas vi ses många gånger nästa år på åka-fort-runt-svängar-träffarna! cool

Lite dåligt med kommentarer i övrigt här tycker jag, är mitt bygge så ointressant? För lite neon, för lite stereo, för lite rost eller för lite glasfiber? big_smile Om nån uppskattar det så lägg gärna en kommentar för det höjer alltid motivationen, eller om det är något som ni inte gillar så skriv gärna det, för det brukar ju jag göra! big_smile

Jag försöker ju köra lite rally-ish stuk på bilen, och jag funderar på att sätta huvlås och ta bort org huvlåset helt. Det ska givetvis vara samma typ av huvlås som användes på rallybilarna prodrive byggde på 90 talet och på samma placering, jag överväger detta starkt, enda "problemet" är att jag inte tänker montera låspinnarna i kylarbalkens tunnplåt utan det ska svetsas fast 3mm förstärkningar som på rallybilarna isåfall vilket medför att balken måste lackas om. Får se hur det blir!

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtl1/v/t1.0-9/12143152_10204784564965285_6692732431921501741_n.jpg?oh=c27fe72b58720e85a805640fed31ee49&oe=5690CC9D

Brandsläckare har jag monterat framför stolarna ifall den skulle få för sig att börja brinna wink

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/v/t1.0-9/12112386_10204782573795507_8747442085938228170_n.jpg?oh=8baaf4d8934639c0bdc4d397fc643ff7&oe=56C977CB

Här är en bild när jag rensade bort alla kablar till ABS systemet, det var en del kabel kan jag säga....

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/11028043_10204668656547647_707062770985088461_n.jpg?oh=fa2822e9248131ff4d9c03d1bf2ae298&oe=56D0650D

Och lite bonusbilder för de som inte visste att Subaru Legacyn var den bilen som Subaru World Rally Team började med innan de bytte till Imprezakarossen i mitten av 1993.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-9/11130218_10203725903419408_4761940107184582347_n.jpg?oh=1773466ce899986b0b3289ab7872d84c&oe=568B39CF

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/11000340_10203725898619288_6745401579579275005_n.jpg?oh=4b2721718657e8449e4833f35504ec7b&oe=56C6187C

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/11129916_10203725899099300_7438792596338449176_n.jpg?oh=4e42f649d184ddfb4adc07e5b71ea663&oe=568ABFDF

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/11116435_10203725890019073_1374100906482738255_n.jpg?oh=d3017671bd222e23496fc107e34a40b2&oe=5688AA06

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/t31.0-8/11130446_10203725735575212_658689940309932105_o.jpg

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/11035582_10203725900059324_7288652273348671328_n.jpg?oh=e458f626f4dceab92cd65cad267979bd&oe=56C547B0

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/11067593_10203725723254904_6069635769444398053_n.jpg?oh=b6c2ee01b163d55b809f4156384c5e26&oe=56D1AC38

619 Inlägg
14 oktober 2015
#15
Är ny som följare då jag snubblade på tråden under en "vad-ska-jag-kolla-på-nu-när-jag-är-i-fas-på-allt-jag-följer"-sökning smile

Kul projekt.. framför allt eftersom det är lite ovanligt.

... Och jag är bara glad att slippa läsa om baslådor, slutsteg och högtalarkablar. Läser hellre om byggen som behandlar det bilen är till för ... vilket är att köra (för de som fått för sig något annat).
Senast redigerat av Gussam (14 oktober 2015)

. . .
82 Inlägg
14 oktober 2015
#16
Hittade ditt projekt nu imorse, skitbra och seriöst är det! Roligt med lite ovanligare bilar, speciellt när det är en japanesare! big_smile
Big up till dig!


198 Inlägg
14 oktober 2015
#17
Det tar sig riktigt bra! Kul att den äntligen är ute på vägarna wink Ska bli gryyymt spännande att se vad du hamnar på för effekt efter mappning smile

"Horsepower sells cars, torque wins races"

2 398 Inlägg
14 oktober 2015
#18
Hur stabila är motorerna samt 4-kraffset i dom där subborna?


373 Inlägg
14 oktober 2015
Trådstartare
#19
Lucif3r skrev:
Hur stabila är motorerna samt 4-kraffset i dom där subborna?

Du menar i en original Legacy?

Dom är bra, för vad det är. Motorblocket är closed deck, topparna är kassa, växellådorna som tidiga Impreza GT osv.

I min så är ju ingenting original wink

25 Inlägg
14 oktober 2015
#20
Älskar bilen och är otroligt imponerad över allt jobb du lägger ned!
Roligt att se någon totalrenovera en så pass udda och ovanlig bil, har nog inte sett en sån irl på säkert 15 år.


Sök