nu ska jag och polaren bygga var sin crosskart och försöka bli klar till vintern.vi har nästan ingen erfarenhet av ett sånt här bygge så det blir en bra övning till senare projekt. planen är att det ska vara 250 motorer i dom men... Visa mer
nu ska jag och polaren ta och bygga var sin crosskart tänkte vi så man har något att leka med under vinter.planen är att det ska vara 250cc crossmotorer till att börja med
ja annorlunda kommer det bli tanke på att det är första gången men ska nog gå bra.Alla fel är bra utom dom dåliga är vad vi går efter så det kommer nog bli bra i slutet kul att det finns folk som intresserar sig i bygget
tjena nu har projektet börjat med en jävla massa mot gångar men det är ju lite därför det är kul att hålla på har iaf får upp en start till en jigg nu ska det bara åkas och köpas stål så man kan börja bygga ramen. har någon någon bra ide hur man ska bygga bakaxel på en crosskart alla ideer är välkommen sen har man ju redan börjat planera ny bygget som kommer ut efter detta det kommer innefatta en stor mc motor är allt jag kan sägga nu
Hade köpt en fyrhjuling att sno delar ifrån, finns både med delad och stel axel. Motor, el, hjul mm går ju med att sno
Följer!
mm det var tanken men vill inte lägga aldelles för mycket när jag vet att det inte kommer bli 100% sen är det fan inte lätt att hitta håller på att leta efter motor nu men ingen tur alls Det kommer vara stelaxel på denna är lättare att bygga med mina kunskaper inuläget
tjena nu har det hänt en jävla massa på bygget den har fått sin form nu lite kvar bara.ska åka och köpa gasflaska så jag kan börja svetsa allt i helgen förhoppningsvis:) morgonen börja med en tur till stålcenter för att fixa grundstålet. snacka om att det finns mycket att välja på låter bilderna tala för sig själv anledningen varför bågen inte är "jämn" är för att vi inte bryr oss det ska inte stå på någon utställning den ska köras där den kommer bli sne/ojämn i vilket fall sista som fick göras var att punkta dit fjärder förstärkningar:) det är så långt projektet har kommit nu letar jag motor och donator atv bara Linudollar måste tacka dig för att du tipsa om hobbyfordonen hade aldrig tänkt på det !!
nu har man nästan blivit klar med "buren" oxå ska bara ditt med några förstärkningar på den så är det klart imorgon ska jag försöka få klart fronten så man kan lossa den frånb jiggen kul att folk är intresserad av vad man gör
nu har man vart och byggt i dryga 6 timmar och det vart en hel del fram steg så här såg den ut efter 1 timme typ var tvungen att testa med ratten:) sen kom polaren på denna fina lösningen på en quick release hade jävla tur att röret passa perfect:P så här såg det ut när vi lämna det ganska stolt över det ska börja måtta för a-armar någon dag så man kan få det på plats sen har man hittat en motor förhoppning viss från en yamaha 250cc