Berglund_89 skrev:
gz m8!
Tack
Cuefa skrev:
Godspeaker skrev:
Fantastiska mängder text o bild
Haha, ja vitt går dåligt mot grönt, inte undra på att de såg rött... ;-)
Körde ju nå "universal skärmbreddar-tjosan" på Jeep'n o det gick genom besiktning o fungerade utmärkt ihop med mina stöddiga hjul med -10 i offset.
Man ska skruva sönder, annars kan man inte laga ihop... :-P
Well... i dag har jag lärt mig att man nog ska behålla skärmbreddarna på
Djo skrev:
Griniga dom var då det där gjorde ju jobbet mer än väl
Snyggt nej men fan bryr sig bara en besiktnings grej.
Åh, det kan ha varit det sämsta beslut jag tagit på länge
Knugcab skrev:
Är det något fel på rollningen? Du har i alla fall färg under bakrutan, det har jag inte orkat smeta dit på Datsunfanskapet.....
Haha, jag har lite rollad färg överallt. btw, när Polisen kommer underfund med att du ändrat färg, så lägger de till en punkt på det. Det har jag lärt mig.
Mobiluppdatering,
Livets hårda skola. aka om man tvångsmässigt lagar sönder allt man äger, så får man skylla sig själv.
Efter att ha lyft på och av flaket, så orkade jag inte skruva tillbaka den bakre panelen bakom hjulen.
Efter besiktningen så bytte jag såklart även omgående tillbaka till mina andra fälgar, samt plockade bort mina finfina skärmbreddare.
Detta gör att det när det regnat lite, så står det 4 fontäner upp runt bilen
Den skickar upp vatten, dynga och skit överallt!!
Inklusive upp på visiret på bakomliggande MC-polis, som drabbades av pliktrogen bekymmersamhet, vilket resulterar i blinkande och tutande och gesitkulerande med armarna.
Vänligt vrålar den unge tjänstemannen att jag skall svänga in på macken, så han får titta lite närmre på min bil
Nå, resten säger väl sig självt. Mycket trevlig konstapel, som dock hade lite väl många anmärkningar. Dessa bemöttes med en del "Nej, du har fel, det där är helt lagligt", en del "Mnjo, du har rätt, jag vet, men det ser ju så häftigt ut, eller hur!" och så en liten skopa "Ojdå, det har jag inte sett, det har du helt rätt i! va bra du säger till!".
Till exempel att jag modifierat chassit känns jag inte vid. Det är eftermarknadsdelar, men original geometri. Jupp. Inte heller har jag bytt ram, den är endast rostlagad. Joråseru.
LED och Orange fram är inte otillåten modifiering, då det är parkeringsljus, och corner lights, vilket jag fick "aha, du tänker så, jaja, de är väl OK då". Som sagt, mkt vettig.
Mina baklampor som lever ett inte helt okej och lagligt liv, och egentligen inte borde gått igenom besikningen var "Oj, tack konstapeln, det har jag inte märkt".
Toningen på baklampor och utstickande däck blev lite skrapande med foten, hundögon och "jo, jag vet, men kom igen, visst ser det häftigt ut?"
Konstapeln höll med om att det kanske, under vissa omständigheter, såg lite häftigt ut.
Konstapeln tyckte även det verkade som jag minsan kunde reglementet lika bra som han.
Istället för att han står och slår i regelboken i 45 minuter, så gav han mig 100% rabatt på böterna, och vi enades om att han skulle ringa när han var på stationen, för att se om det fanns något kryphål.
Det hittade han inte.
Han ringde och ursäktade sig, men Utstickande delar + modifierad spårvidd = regbesiktning.
Så slängde han även på fel färg på det hela, som bonus
fair enough
Verkligen supertrevlig kille, va'tusan, han gör bara sitt jobb, och jag vet ju att jag eventuellt modifierat det hela lite utanför reglementet
Så nu är det bara att börja förhandlig med en besiktningsman, för att hitta gynsammast möjliga väg för att få den godkänd som modifierad.