3306
Sök

Slutstegs köp

56 Inlägg
8 september 2015
Trådstartare
Vet någon nånting om ett Mds d1 mono block, om det är något att ha? Och hur mycket det kan vara värt?
Han som säljer det hävdar att det ligger på över 2800W Men tveksamt då jag inte hittar några specs på nätet.
Vet någon någonting ?

Tacksam för svar

Avstängd
598 Inlägg
8 september 2015
Jag har googlat fram allt mellan 500 till 1500 w. MDS, inte RMS.

56 Inlägg
8 september 2015
Trådstartare
Hittade detta nu. Kostar 5500 Kr nytt.

http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=3 … ukt=MDS_D1
Där är länken ifall någon annan också kanske letar big_smile

1 494 Inlägg
8 september 2015
Skulle inte betalat några stora pengar för ett sådant steg.

56 Inlägg
8 september 2015
Trådstartare
Hur mycket är rimligt enligt dig?

1 494 Inlägg
8 september 2015
Va vill säljaren ha för det och vad ska du driva med det?

1 523 Inlägg
8 september 2015
1200 w rms i 2 ohm har ja för mig det lämnar.. du ska nog va glad om du får 1000 kr

124 Inlägg
9 september 2015
ja är tvärnöjd med mitt o ja kör med DD M3B

1 494 Inlägg
9 september 2015
KLP skrev:

Vore konstigt om du inte var nöjd wink Men vet inte vad det har med tråden att göra tongue

124 Inlägg
10 september 2015
Fjong skrev:
KLP skrev:

Vore konstigt om du inte var nöjd wink Men vet inte vad det har med tråden att göra tongue

Hehe, nä men bättre o köra på kvalitet än att lägga sånna pengar på ett d1 mono.

Tycker jag iallafall.

1 494 Inlägg
10 september 2015
KLP skrev:
Fjong skrev:
KLP skrev:

Hehe, nä men bättre o köra på kvalitet än att lägga sånna pengar på ett d1 mono.

Tycker jag iallafall.

Det håller jag med dig om smile 4kw är nog lite overkill till dom flesta system dock hehe, men visst bara det finns ström så kan stegen aldrig bli för stora tongue

Däremot så kan ett gammalt begagnat steg som funkar för en billig peng vara rätt köp för nybörjare eller någon som inte har enorm budget för billjud.

124 Inlägg
11 september 2015
Fjong skrev:
KLP skrev:
Fjong skrev:

Tycker jag iallafall.

Det håller jag med dig om smile 4kw är nog lite overkill till dom flesta system dock hehe, men visst bara det finns ström så kan stegen aldrig bli för stora tongue

Däremot så kan ett gammalt begagnat steg som funkar för en billig peng vara rätt köp för nybörjare eller någon som inte har enorm budget för billjud.

hehe, jo så är de ju, men vilken prisklass handlar det om då för man kan få ett riktigt bra beggat för 2500-5000kr~ ju.
Men då äre ju de att man får ja lägga pengar på ström o dylikt också, men jag skulle rekommendera att inte köpa de där, för just mds stegen har en förmåga att gå i protect som dem vill, eller så äre bara folk jag känner som haft otur smile

1 494 Inlägg
11 september 2015
KLP skrev:
Fjong skrev:
KLP skrev:

Tycker jag iallafall.

hehe, jo så är de ju, men vilken prisklass handlar det om då för man kan få ett riktigt bra beggat för 2500-5000kr~ ju.
Men då äre ju de att man får ja lägga pengar på ström o dylikt också, men jag skulle rekommendera att inte köpa de där, för just mds stegen har en förmåga att gå i protect som dem vill, eller så äre bara folk jag känner som haft otur smile

Aldrig haft MDS prylar men verkar va en del missnöje med dom ja, om det beror på kvalité problem eller sbs det vågar jag inte säga men finns ju MDS bilar som lirar riktigt bra med.  Går nog komma över spl ice steg eller gas pro steg på runt 1000w för 1500kr om man letar lite så dyrt är det ju inte smile

124 Inlägg
13 september 2015
Fjong skrev:
KLP skrev:
Fjong skrev:

Aldrig haft MDS prylar men verkar va en del missnöje med dom ja, om det beror på kvalité problem eller sbs det vågar jag inte säga men finns ju MDS bilar som lirar riktigt bra med.  Går nog komma över spl ice steg eller gas pro steg på runt 1000w för 1500kr om man letar lite så dyrt är det ju inte smile

Jo finns ju mds bilar men hur mycket har inte dem kostat på i slutstegs mässigt då ?
Men helt klart spl ice stegen är väl riktigt bra, hört att många kör dem.
Men tex. denna är nersatt
http://www.dbakuten.se/kampanjer/demopr … ce-3500.1/
o då tog ja första bästa länk liksom.. så går att få billiga o dessutom så kan man ju hitta något på blocket eller dylikt också.

Sök