3176
Sök

Motronic 4.3 - 4.4 startstärr

937 Inlägg
16 september 2015
Trådstartare
Tjena har en volvo 850 glt -97 med startspärr, motorn är ur och ska i en 700 serier,  elen ska med men har startspärrs skiten.. går det ta en t5 box utan startspärr och chipa om det till 20v sugmotor? skulle det funka?

Vet inte riktigt vilket motronic om sitter i min bil 4.3 eller 4.4 men är det samma styrbox till båda dessa kabelmattor?

behöver hjälp blir trött i huvudet

2 452 Inlägg
16 september 2015
nej du kan inte ta en box från turbo utan det är bara från en sugis du kan ta.....

döden kommer tillbaka

73 Inlägg
16 september 2015
turbodeath skrev:
nej du kan inte ta en box från turbo utan det är bara från en sugis du kan ta.....

Äh va inte löjlig! Självklart går det använda ett styrdon från en turbo om du vill det.
Det ända som skiljer mellan elsystemen är en extra sond och att magnetventil saknas.
Många t5 rwd byggen går utan magnetventil ändå.
Placeringen av jorden skiljer med.

Här har du ett fränt bygge, lite dåligt uppdaterat men den gick gött i vintras men det sitter nog turbo i den snart.
http://www.garaget.org/?car=367335

2 452 Inlägg
16 september 2015
.är bättre o ta allt han behöver från samma bil då,jo visst går allt men lär kosta lite mer då han får mappa istället för att chippa då....
Senast redigerat av turbodeath (17 september 2015)

döden kommer tillbaka

937 Inlägg
17 september 2015
Trådstartare
turbodeath skrev:
.är bättre o ta allt han behöver från samma bil då,jo visst går allt men lär kosta lite mer då han får mappa istället för att chippa då....

har ju den där jävla startspärren och vill ha bort den skiten.
har rivigt ut allt som har med motor elen att göra och slängt resten.

men en t5 box måte vel funka om man byter chipet till en glt? kabelmattan är ju för en turbo ändå

937 Inlägg
17 september 2015
Trådstartare
EddE93 skrev:
turbodeath skrev:

Äh va inte löjlig! Självklart går det använda ett styrdon från en turbo om du vill det.
Det ända som skiljer mellan elsystemen är en extra sond och att magnetventil saknas.
Många t5 rwd byggen går utan magnetventil ändå.
Placeringen av jorden skiljer med.

Här har du ett fränt bygge, lite dåligt uppdaterat men den gick gött i vintras men det sitter nog turbo i den snart.
http://www.garaget.org/?car=367335

är han som byggt min t5a. men du tror på att chipa om en t5 box till en glt box? smile

73 Inlägg
17 september 2015
Om byggt din bil vet jag inte.
Du behöver nog inte chipa/mappa om boxen. Visst för att få motorn att gå helt optimalt och få dom sista småponnyerna så kan du göra det, men jag tror att det kostar mer än det smakar.
Markus körde med turbo box i den 245an så visst går det!

937 Inlägg
18 september 2015
Trådstartare
EddE93 skrev:
Om byggt din bil vet jag inte.
Du behöver nog inte chipa/mappa om boxen. Visst för att få motorn att gå helt optimalt och få dom sista småponnyerna så kan du göra det, men jag tror att det kostar mer än det smakar.
Markus körde med turbo box i den 245an så visst går det!

åfan tack för infon! big_smile

Sök