2015-10-15Nu har det hänt lite i garaget. Satte igång och lösa detta med tändningen. Lossade mellanaxlarna på båda motorerna och satte i den ifrån B230f motorn eftersom den har kugghjulet för att driva tändningen.
Här ser man rätt så tydligt att den högra har ett kugghjul mot kameran som inte den till vänster ifrån B230fk hade.
Lossade växellådan ifrån den gamla motorn!
Sedan var det dags för tryckplatta,svänghjul och koppling att lossas.
Tomt här bak nu.
Sedan började jag montera grejerna på den nya motorn.
Blockmonterad tändning CHECK.
Svänghjulmonterat.
Koppling & Tryckplatta klart.
och sist men inte minst monterade jag växellådan.
Är fullt medveten av att motorn är skitig som fan men vill ha den monterad i bil så fort som möjligt. Eftersom jag ska försöka registreringsbesiktiga så fort som möjligt
Började sedan lite med kablar. Det som ska göras är att förlänga Luftmassemätaren och koppla in ett spridarmotstånd.
Lmm avklippt redo för förlängning.