DiwraZ skrev:
it_mutt skrev:
DiwraZ skrev:
Att koppla ur dimljus för att det ej gått att justera har funkat tidigare
Och nu var det inte på justeringen som tvåan sattes i TS' fall. Det blir lite svårt att kontrollera om felet är åtgärdat om dessa, "helt plötsligt", inte längre fungerar. Att något "fungerar" för att ta sig igenom en (om)besiktning innebär inte per automatik att det "är ok".
Tror inte det är tvång på att ha dimljus. Är då justeringarna defekt kan man sätta dimljusen ur funktion. Så tror jag att det är
Nej det är det inte (
edit: det är inte tvång). Däremot är det som så att sitter de där och fungerar ska de lysa "rätt", dvs inte vara xenonkonverterade (eller LED då tydligen som i TS' fall), vara rätt justerade (åtminstone inte blända) samt ha sin varningslampa inne i bilen (som finns i en mängd varianter) som indikerar att de är igång.
Nu har TS' fått en "tvåa" på fel lamptyp (eller vad det nu må stå i protokollet), att då sen köra in för att få denna "nollad" och inte ha ett fungerande dimljus helt plötsligt, bör helt sonika inte släppas igenom.
Igen, för TS' del sattes inte tvåan på justeringen, utan att att det var LED-konverterat.
Senast redigerat av it_mutt (23 september 2015)
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!