Emilius: Jag har köpt en hel del "skräp däck"... Har inte upplevt något däck som alarmerande dåligt, men så kör jag inte som en F1-förare heller, och tänker på att däcken är inte "top notch" speciellt när det är blött och/eller halt ute... Däck (sommar/vinter) jag har/haft till brukisen: Meteor Sport (s), Goodride SV308 (s), Federal SS595 (s), AGI SoftSarek (v), Nankang SV1 (v). För tillfället så sitter det Landsail sommardäck på, inga bekymmer eller "konstigheter".
På mina "finbilar" (sommar samtliga) har jag Michelin Pilot Sport, Hankook K104, Hankook V12,Federal SS595, Falken FK452 samt tro det eller ej Champiro (bra mönster så de får hänga med ett tag), skall tilläggas att jag inte kört på FK452 då jag köpte de nya för att sätta på de nyrenoverade originalfälgarna, vilka inte går på bilen pga något större bromsar. Men jag kan inte tänka mig att FK452 skulle vara katastrof dåliga. När jag köper nya däck till dessa bilar köper jag "mellanklass" typ Falken eller Hankook, anledningen är att bilarna används inte mycket, dessutom märker jag som sagt ingen större skillnad mellan däcken, därmed inte sagt att skillnader inte finns, men inga skillnader som motiverar mig personligen att betala dubbelt så mycket...Michelin däcken satt på bilen vid köp, inget jag skulle köpt.
Bra däck är givetvis bra att ha, men jag kör många mil/år, så det blir nya sommar däck vartannat år, o då jag inte är gjord av pengar så...För mig är det en jävla skillnad på tex Landsail 16" för 500 kr/st kontra Continental för 900 kr/st, jag lär ingalunda kunna köra Continental däcken i uppåt 12000 mil (sommardäcken brukar hålla upp till ca 6000 mil på bruksisen)
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure