De är ju helt fantastiskt inkompetenta, även som organisation. Jag har berättat om din försvunna vev för alla och en var och har då fått höra om andras dåliga erfarenheter av pissnord. Bla en kamrat som blev uppringd av en okänd människa som undrade om han saknade ett mindre paket. Jao, nog väntade han ett paket. Personen hade hittat min kamrats paket på en mindre skogsväg utanför en by i närheten! Hur det hade hamnat där är en gåta. Men en sak är då säker, inte fan var det pissnords förtjänst att försändelsen kom fram till adressaten! Nu menar jag inte att du ska åka runt på skogsvägar och leta din vev, men ändå...
Helt plötsligt så kom den, nej inte vevaxeln, men motivationen
När Alice för ner i underlandet så väntade hon inte på att någon skulle kasta henne ett rep, hon gick "all in" med huvudet först! Har sakta men säkert trollat fram lite mer plats här och där i garaget, och nu ikväll åkte en till hög med grejer ut ur bilen. Det är dags att ta sig så mycket vatten över huvudet, att jag förväntar mig att dyka upp någonstans på andra sidan jorden. Allt ska bort, allt som jag vill byta ut ska säljas och ersättas. Nytt mål blir nästa år!
Bjuder därför på en liten bild, börjat märka upp vilka hål som måste sparas och vilka som ska trollas bort
Tog ett första steg mot det idag, har misstänkt flera ställen men nu blev det att känna efter med morakniven! Ni behöver inte vara oroliga, kniven är inte så vass då den använts till allt annat än att skära med (någon som känner igen sig?).
Hittade lite lufthål runt bränsletanksfästet bland annat.
Sen har jag löst problemet med att ena baklyktan har tagit in vatten, silikon och apskit (gucka? butyltejp?) fastnar INTE mot varann. Var tydligen någon annan (på riktigt!) som tyckte det var värt att prova, gör inte om det misstaget! Försvinner grejer från bilen lite nu och då, men inte blivit fler bilder än den där.
Blivit att fixa grejer ute nu när vädret varit så skönt, men har fått lite gjort i garaget med! Tyckte det kunde vara bra att plocka bort ännu mer grejer innan jag började kapa och svetsa, bland annat tanken som är rätt nära sin infästning..
Efter det som saknar bilder så fortsatte jag invändigt, kan säga att jag tappade spåret lite lätt
Bort med bälten och stag. Där bakom hittade jag originalbältena till baksätet, som inte verkar gå att regga med i sverige...
...så dom for med!
Matta? Bort. "Dörrsidor"? Bort. Bort med allt! (även plats för annat i garaget)
Fortsatte temat med bakrutetorkaren och den pluggade slangen till bakrutespolningen
Asfaltsmattan gick samma öde till mötes, tydligen någon som svetsar fulare än mig som lagat bilen någon gång tidigare. Vet inte om jag vill veta vad bilen varit med om i sitt liv, verkar rätt tydligt att den blivit krockad någon gång Att skruva isär en gammal bil är lite som att leka arkeolog
Ska lägga igen lite hål i torpeden (bland annat AC-rören) och sen får jag se hur mycket det spårar ut.. Rensa ut och göra allt fräscht är startpunkten! ...fast med vädret som varit idag så blev det att hålla på i trädgården istället...
Aha, ok. Skönt också att kunna städa i elen med allt åtkomligt och överskådligt. Då menar jag den el som inte är Nissan. Jag har en del att röja upp i min, gamla stereo och mätarinstallationer och sånt. Blä!
Aha, ok. Skönt också att kunna städa i elen med allt åtkomligt och överskådligt. Då menar jag den el som inte är Nissan. Jag har en del att röja upp i min, gamla stereo och mätarinstallationer och sånt. Blä!
En liten anekdot.. tidigare så letade jag efter någonting bakom instrumentbrädan och hittade en kort kabel, som var skarvad till en annan färg innan den försvann till ingenstans. Till slut lyckades jag följa den hela vägen, till laddtrycksmätaren! Det var nog 5 skarvar och 4 färger på under en meter Kortaste skarven var bara någon cm! (Sen köpte jag 25m kabel i blandade färger, svårt att göra rätt utan det som krävs)
Håller tummarna för dig att din bräda är lika lätt att plocka ut som min var!
Okej, jag erkänner, jag har knappt rört bilen under hela semestern! Så varmt som det varit så förstår ni nog
MEN NU ÄR DET DAGS ATT FIRA!!! (med måtta, se filmen i slutet av uppdateringen) Fick hämta ut ett paket som jag räknade med var förlorat, min nya vevaxel!
Tyvärr så är det någonting som inte stämmer, ny vev och nytt "uppgraderingsdrev" till oljepumpen... Någonstans mellan 0,45 och 0,50mm glapp! Som en varmkorv i en swimingpool Försöker förstå vilken del det är fel på, ingen? bägge? vem vet!
En liten video som visar hur illa det är, kommer INTE montera ihop motorn före jag löst detta.
Jag har läst att det är lite si och så med precisionen på Reimax pumpdrev.
Jag med, men någonstans uppfattade jag det som att de åtgärdat problemet Nåja, jag har annat att göra på bilen före motorn behöver byggas! Blir intressant att se vad återförsäljaren tycker om glappet
En lösning skulle kunna vara att åka in med drev och vev till närmaste mekaniska verkstad. Låta dom fylla upp med material på veven och svarva av det så det matchar drevet. Gjorde så på min Mazda 323 GTX när kamremsdrevet fick för sig att börja vandra på veven.
En lösning skulle kunna vara att åka in med drev och vev till närmaste mekaniska verkstad...
Blir något sånt, men inte med det här drevet. Blev vad som verkar vara den bästa lösningen för en gatbil (tror spiidfriik håller med!), väntar på leverans av ett "Supertech spline drive kit" . Duger inte det är enda uppgraderingen torrsump, och även om tanken har lockat mig så är priset för högt
Slitit ut det mesta av elsystemet så ingen svetsloppa kommer och förstör det roliga, duktigt mycket kabel i en bil... Får se om jag kan hålla fingarna i styr och montera tillbaka det som jag tog ut det (minus det jag redan tagit bort)
Borde få bort resten nästa kväll jag tag mig ut i garaget, krävdes en hel del arbete för att få ut värmepaketet, bara för att komma åt den sista ljuddämpningen.
Och här är det! Allt bara för att lägga igen två hål i torpeden...
...och tydligen lätta bilen 2,3 kg. Nu slipper jag störa mig på AC-rören som ändå inte gick någonstans!