Tony: Tar det som en stor komplimang, tänkte ungefär likadant innan jag sökte bygglov..
Då jag var osäker på om min idé med vinkeljärn längs med golvet var en bra lösning eller inte (och jag räknat ut hur många kronor det skulle kosta) så tog jag den enkla lösningen och frågade en plåtslagare hur han hade gjort.. Dagen efter hämtade jag ut en rejäl bunt med bockade plåtlister! Kommer bild i någon framtida uppdatering då de ska monteras.
Fick mig även ett motionspass på torsdagkvällen, lite skivmaterial som skulle in i garaget..
Ett sista lager isolering (145+45+45mm i väggarna) och sen skruva upp OSB-skivorna, använde en gipsbit som distans mot golvet för att undvika att fukt ska vandra upp i skivorna.
Fick upp OSB på tre väggar under lördagen med hjälp av Jens, saknade lite isolering till den sista och jobbigaste väggen (portarna). Tog tag i den idag på egen hand, och då jag bara har två händer så fick jag bygga mig en extra för att hålla i bitarna över portöppningarna
Såhär långt kom jag idag, med tanke på att jag fick montera ner portarna för att sätta dit skivorna är jag rätt så nöjd! Är man inte snabb får man vara envis
Kommer nog ta en eller två kvällar för att få upp all gips, och sen ska några tusen skruvskallar spacklas över (alla som vill får komma och hjälpa!). Ska försöka bestämma vilken färg det blir på väggarna nu, och skissa lite mer på inredningen till verkstadshörnan.