Någon som vet varför det bara kommer värme när man varvar upp bilen ? På tomgång kommer det ingen värme alls. Står jag på tomgång och stänger av fläkten ca 10 sek då kommer det värme ngn sekund när jag vrider på fläkten igen Vattenpumpen är helt ny och drivremen
Kylarvätska finns det gott om. Termostaten bör ju funka då mätaren visar normal temp, men ska prova byta den och skölja ur systemet . Btw hur luftar man en 740 ? Det har jag aldrig behövt göra förut
Kylarvätska finns det gott om. Termostaten bör ju funka då mätaren visar normal temp, men ska prova byta den och skölja ur systemet . Btw hur luftar man en 740 ? Det har jag aldrig behövt göra förut
öppna burken när den är varm sen trycker du ihop övre kylarslangen tills all luft är borta
Skruv av locket och låt den stå på tomgång så bubblar det till efter en stund så får lan fylla upp lite sedan. Låter som du har dålig cirkulation i systemet
Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Jaha där ser man tack för alla tips nu har jag bastuvärme iallafall Jag bytte plats på slangarna in till torpedväggen, bytte termostat, och spände remmen. Så något av det var problemet iaf
Jaha där ser man tack för alla tips nu har jag bastuvärme iallafall Jag bytte plats på slangarna in till torpedväggen, bytte termostat, och spände remmen. Så något av det var problemet iaf