Tjena är en grabb på 17 år som har ett BMW e46 328 projekt som ska turbokonverteras och breddas! Denna är tänkt att bli första bil/utställningsbil! Kika gärna in och kolla vad som händer med denna skönhet. Följ gärna och kom... Visa mer
I helgen har de hänt grejer. Uppstart igen efter att jag gjort helt ny elhärva till motorn, alla kontaktstycken, all kabel allt nytt, sedan dragit elen till lysen i hjulhus så dem ej syns, kapat och gjort om tanken så den blev lägre, nästan gjort klart soppasystemet, bara påfyllningsrör kvar, gjort plåtarna i motorutrymmet nästan klart med tätningslister osv så de går framåt.
If I want it, I'll work for it. If I'm working for it, I'll work until I get it. So yes I get what I want.
Avgassystem, ratt rattnav, frontläpp påbörjad och ventilkåpa avskruvad för lite förändring till veckan av denna! Är vad som hände i helgen. Hoppas fortfarande på plats på elmia iår. Inget svar än..
If I want it, I'll work for it. If I'm working for it, I'll work until I get it. So yes I get what I want.
Frågar som novis, varför är det lindat hela vägen på avgasröret? Sett det på grenrör och downpipes, men aldrig hela avgasröret
Om du drar åt saker alldeles för hårt, helt i onödan, så gillar jag inte dig :( Gillar JDMare, kramar och kaffe!
Kika gärna min projekttråd på min Nissan Skyline R33 GTST!
Tack så hjärtligt! Nya njurar och färdigt avgassystem. Inväntar nya lyktorna fram, sen är det bara montera handbromsdelar, göra en hjulinställning och nya stolsfästen inför regg.
Blev ras i bänken. Mappat klart lirade, men launchen dödade motorn.
Fan va tråkigt! Något som går att laga?
Om du drar åt saker alldeles för hårt, helt i onödan, så gillar jag inte dig :( Gillar JDMare, kramar och kaffe!
Kika gärna min projekttråd på min Nissan Skyline R33 GTST!
Nja vettefan men rev ur motorn nu Direkt när jag kom hem å blåser ned till Mariestad inatt 120 mil tur & retur å sätter ihop ny motor imorgon kväll och söndag.
Och nu var hon såld. Då husköp och renovering av de kommer ta stor del av fritiden så valde jag att sälja den men nuså är den i någon annans händer efter många års byggande. 3500 timmar och 340 000 kr fick avsluta detta roliga.