Drömmen om en Supra skulle jag nog säga startade 2001, alltså när Fast & Furious släpptes
Men tankarna på en Supra blev inte så allvarliga förrän i somras. Jag höll på med en manuellkonvertering av min 540 e34 och hade kört fast ordentligt. Kombinera detta med att ha för långt till garaget och bortblåst motivation så blir inte projektet färdigt
BMWn såldes av i delar i slutet av sommaren och en helt vanlig kväll så kom min sambo med förslaget att jag kanske skulle ta och förverkliga drömmen om en japansk sportbil? Med fast jobb, rätt billigt boende och inga barn planerade så kan det kanske inte bli ett bättre tillfälle i livet för att köpa den typen av bil?
Jag funderade lite och insåg att hon hade rätt!
Började kolla runt lite på annonser och kände att en Supra kanske låg lite utanför min budget om jag skulle få en sån som jag ville ha och att jag skulle få mycket mer bil om jag kollade på en Skyline R33. Hittade flera R33or som vi skulle iväg att kolla på samma vecka men helt plötsligt dök det upp en Supra som stämde in på vad jag ville ha bortsett från att det var en automatlåda. Men det bestämdes iallafall att det ändå var värt att kolla på Supran först.
Ringde på annonsen och fick veta att det skulle komma två spekulanter och kolla på bilen på lördagen. Det här var på torsdagen. Pratade lite med min sambo och bestämde att vi åker upp till Borlänge på fredag kväll för att iallafall få möjlighet att kolla på bilen och kändes det inte rätt så skulle vi åka hem.
Jobbade till 16.00 på fredagen, sambon hämtade upp mig direkt när jag slutade och så åkte vi mot Dalarna. Vi räknade ut att om vi skyndade oss så borde vi hinna upp innan allt dagsljus var borta
Ca 3 timmar senare var vi på plats i Borlänge och vi kan nog sammanfatta det hela med: Kärlek vid första ögonkastet
Sambon hade fått i uppgift att försöka bromsa mig och att vara kritisk mot bilen men det gick inte att hitta någon anledning till att inte komma hem med en Supra
Ibland känns det extra roligt att tanka
Hemresan gick rätt smidigt, klockan var närmare 21.00 när vi rullade från Borlänge och det tar ca 3 timmar hem.
Eftersom jag inte kört högerstyrt mer än någon enstaka postbil på ett tidigare jobb så gick det rätt sakta första milen och sista milen hem började sambon bli lite trött på Peugeoten och behövde några extra bensträckare.
Kom hem till Karlstad strax efter midnatt. Hade blivit lovad att få låna en kompis garage över helgen(skulle få nycklarna till mitt eget på måndagen) men när vi kom dit så hade nyckeltaggen slutat fungera så det slutade med en paniklösning där vi fick låna en kompiskompis föräldrars garageuppfart mitt i natten
Självklart skulle bilen inspekteras direkt dagen efter