Totalrenovering av vw split bus type 2 T1 RHD 1962.Elsystemet ska bytas från 6v till 12v motor från 1200cc till 1500cc framöver blir det en massa förbättringar :)
såå äntligen motorlucka slipgrundad utan på lackad insida.kofångarejärn lackade enblem lackad askkopp grundad lastdörr grundad tanklock lackat på insida.en liten dela av tak grundad även vänstersida efter lastdörr.... NU börjar det ta på det hela känns ju inte om en hel lack är så långt borta NU
ser att du garage lackaerar insidan, fungerar detta bra? med tanke på skit åh osv?
jajajmen
det funkar utmärkt.blåser ut det mesta med tryckluft sen vattnar jag för att binda det mesta dammen och skräp som är kvar i garaget.Doch kommer utsidan lackas i en riktig lackbox
dä var det dax igen i torsdags efter en heljobb vecka natt.började lite lätt med frukost i garaget Det jag fick gjort var bytte underdel på högerframskärm slipa av den och la slipgrund.grunda även motorluckan igen då den hade kokat (spligrunden reser sig) lack bakre lastdörr och demontera låste vill ju inte ha färg på det kittat alla skarvar provlacka högersida när ja ändå hade lite färg övers slipa av hela bussen med först 400p sen 500p Så nästa gång blir det att slipa klart allt så den kan åka till lackboxen
Blir o flytta över alla fina bitar från coupen till cabben o sen sälja coupen...men som sagt,tr tid,men en fin investering…...blir kul o se din lackad,trevlig färg du valt..
Blir o flytta över alla fina bitar från coupen till cabben o sen sälja coupen...men som sagt,tr tid,men en fin investering…...blir kul o se din lackad,trevlig färg du valt..
helt rätt plocka ihop det bästa och behåll och sälja den andra yes nu ska allt mattas ner igen med 400/500 papper sen är den redo för lack.några småskavanker kommer det nog bli kvar men det tar fixar jag vid nästa lackering detta är en pre-lackering så ja kan plocka ihop den å få den körbar till nästa år