3238
Sök

Vinteruppläggning

27 Inlägg
12 oktober 2015
Trådstartare
Hej
Har en bil som skall stå ute i vinter under pressening och nu hörde jag att det inte är bra om den står på gräsmattan
Men hur är det om man kör bilen på en pressening då borde inte fukten från jorden komma upp under bilen (=rost)
Mvh
Göran

118 Inlägg
12 oktober 2015
Fukt får du oavsett. Men det bästa är att ha den utan pressening på. Annars får du lyfta av presseningen ofta så att bilen torkar och luftar. Annars blir bilen möglig både ute och inne

Opel Vectra C 2.0T 2007'
Skoda Fabia 1,2 tsi 2013'

JFfoto
12 oktober 2015
Har du takräcke så kan du lägga två plankor över och trä över presenningen då, då skaver den inte mot lacken och det blir luftigare.  Angående marken så vet jag inte, fast presenning ovanpå gräset kan ju inte göra saken sämre iaf.

53 Inlägg
12 oktober 2015
presenningen andas nog inte så bra så det kommer uppstå kondens under den hursomhelst. vad som är bäst kan jag inte svara på men själv parkerar jag i kallförråd om jag ska ställa bort nått över vintern. Det brukar finnas att hyra lite varstans till rimlig peng.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
12 oktober 2015
zZackEe skrev:
presenningen andas nog inte så bra så det kommer uppstå kondens under den hursomhelst. vad som är bäst kan jag inte svara på men själv parkerar jag i kallförråd om jag ska ställa bort nått över vintern. Det brukar finnas att hyra lite varstans till rimlig peng.

Det gäller att man håller koll på glykolhalten också.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

27 Inlägg
14 oktober 2015
Trådstartare
Tack för svar
Det är inte precis pressening det är sådana alu-färgade som man täcker över bilar på vintrar för snö
Sista vintern hade jag även en torrboll inne i kupen
Använder vägsalt i torrbollen
Senast redigerat av 99CHEVA (14 oktober 2015)

Sök