Bygger en Opel Calibra Static/stance stukad, rätt ovanligt att se ett sådant bygge, blir hellackering, speciall fjädrar, handsmidda fälgar och delvis annan inredning osv! Följ och kommentera gärna projektet!
snygg denna, blir nog bra om du får till samma stuk
Haha, det får han stå för! Tanken är att min ska bli lägre, denna är sänkt 90mm fram och 60bak...vilket är lite bak...så blir 90-95mm fram och bak! kanske blir andra fälgar också! Det får vi se slutet av veckan tror jag!
Då det har varit lite privata grejer som har skitit sig denna veckannså har det varit fullt upp hemma och jobbat...men ikväll ska det mekas! Taket kvar att grunda, hoppas på att ha det gjort ikväll! Sen ska det målas under bilen i helgen! Kommer uppdatering ikväll hur läges ställningen är!
Nu är taket grundat! Målat under bilen också i helgen! Samt body på innerskärmarna! På tisdag så lackeras karossen men blir ingen bild förens fredag! Jag tror många av er tycker att jag borde pulver lackera alla delar under bilen men det finns tyvärr ingen ekonmi till det men det är ju bättre än inget!
Det tackar jag för! Ja om allt går som det ska så kommer det bli ett sjukt bygge! Snart 100h nerlagt i garaget i förarbete sen är det yttligare några timmar på att få bilen dit den ska! Så in och följ projektet, dela gärna överallt! Ju fler som ser detta ju roligare blir det att avtäcka slutresultatet!
Satt och tittade på lite bilder innan...funderade på om man skulle kunna sätta på hjulmuttrar istället för hjulbultar...räcker det med en gängstav och dra åt den som fan?
Satt och tittade på lite bilder innan...funderade på om man skulle kunna sätta på hjulmuttrar istället för hjulbultar...räcker det med en gängstav och dra åt den som fan?
Nej, det är ingen vidare idé. Gängstång har runt 4.6 i hållfastetsklass medan en hjulskruv torde ha minst det dubbla.
En väldigt intressant fråga jag klurade på. Om du nu kallar ditt projekt för stance osv, är det inte ganska viktigt då att hjulen sittter rätt i hjulhusen? Frågan är ju då varför du snålar in på coilovers, ställbara stag osv. Sänkfjädrar och originalchassi känns ju lite B.. Annars blite ju shysst me ny lack osv!
Sen skrev du att ratten blev lika dyr som en GripRoyal. Nää.. Tjackade min för strax över 2lax, inkl frakt osv såklart ifrån staterna.
En väldigt intressant fråga jag klurade på. Om du nu kallar ditt projekt för stance osv, är det inte ganska viktigt då att hjulen sittter rätt i hjulhusen? Frågan är ju då varför du snålar in på coilovers, ställbara stag osv. Sänkfjädrar och originalchassi känns ju lite B.. Annars blite ju shysst me ny lack osv!
Sen skrev du att ratten blev lika dyr som en GripRoyal. Nää.. Tjackade min för strax över 2lax, inkl frakt osv såklart ifrån staterna.
Jo det med hjulen håller jag nog med om, var bara en tanke som slog mig. Ja du, att hitta coilovers som sänker så mycket är inte lätt att hitta tyvärr, 70-80mm duger inte. Calibra är en svår bil att hitta fina stance prylar till, jag letar på tyska och polska blocket sidor varje dag för att se om det finns något att köpa. Så hjultanken var inget som var bestämt, tänkte mest att det skulle se MYCKET bättre ut med muttrar med spets på!
En lite mer seriös fråga, någon som har lite tips på hur jag kan få lite fete camber bak? Det är delad bakaxel. Såg någon som hade satt lite brickor någonstans för att få lite camber! Ge tips!! Ha en trevlig fredag för övrigt!
Jag vet inte om du behöver så mycket mer camber.. Calibran har rätt saftig camber som det är, speciellt om den är sänkt, mycket mer kanske ser dumt ut? Sen samtidigt är det väl lite kanske en åsiktsfråga osså..
Jag vet inte om du behöver så mycket mer camber.. Calibran har rätt saftig camber som det är, speciellt om den är sänkt, mycket mer kanske ser dumt ut? Sen samtidigt är det väl lite kanske en åsiktsfråga osså..
Än så länge så vet jag inte exakt hur mycket jag får men behöver ju fitment;)