2458
Sök

[VIDEO] Knackande ljud från motor, Audi 1,8 A4 -96

9 Inlägg
16 oktober 2015
Trådstartare
Tja behöver eran insikt om detta traktor ljud.
Väldigt slumpmässigt, kanske oftast när jag kört en längre sträcka så börjar motorn långsamt men säker att knacka. Det blir högre och mer intensivt dessa högre varv jag har tills jag når 3 tusen varv så låter det mindre, men bara om jag kör och inte står still, står jag still så låter det riktigt illa som videon visar.

Hade lite olja i bilen ett tag men har fyllt på nu, samma problem.
Här är En video som visar vad jag snackar om. https://vid.me/lgfv

Vad tror ni?

PS; kollade in där man häller i olja och drog med fungerar och kände små små "grus" smulor, hur fan kan det komma in där, vet inte om detta har med ljudet att göra dock.

716 Inlägg
17 oktober 2015
byt olja helt, ser du metallspån i oljan så är nog motorn troligtvis toast. Skulle dock inte köra den någonstans.

9 Inlägg
18 oktober 2015
Trådstartare
om det är metallspån, vad beror det på och vad kan man göra åt det?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
18 oktober 2015
Det låter som lagerknack. Är det så är det motorrenovering som gäller.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

...has left the building...
4 474 Inlägg
18 oktober 2015
Låter som om du har ungefär inget oljetryck alls...Den där motorn är sannolikt "körd", dessvärre

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

27 Inlägg
20 oktober 2015
Den där motorn är bara att kasta.. Billigast är att köpa en beggad motor på skroten om bilen är ok

9 Inlägg
21 oktober 2015
Trådstartare
ljudet har inte kommit på en vecka, hör det lite precis när man startar bilen på morgonen.

Sök